Dagens tips: Disneyklassiker!

Publicerat: 2011-08-01 Kl: 11:37:00 | I kategori: Dagens tips!


Dagens tips! -Samla klassiker

När lejonkungen kom ut 94 blev jag förälskad i disneyklassiker och har samlat på mig filmer under åren. Hade de hade flesta på vhs men som man inte längre använder... Har dock börjat få ihop en komplett samling med de flesta klassikerna på dvd. Det finns i dagsläget 50 stycken och jag saknar 15. Vissa är klassiker som jag inte har känt att jag vela köpa när de kom och andra har inte kommit ut på edition. Det är såklart roligare med en komplett samling så ska försöka ge mig på att köpa dem när jag hittar dem eller när de släpps som nyutgåva.

Lejonkungen köpte jag på tradera för 400:- för ca 4 år sedan, gå inte att få tag i längre. MEN nu släpps den på Diamond Edition till hösten och jag kan lova att den kommer finnas i min samling, även fast jag redan har den i special edition, men ändå. De som är markerade med fet stil, är de som vi har i vår samling!

1. Snövit
2. Pinoccio
3. Fantasia
4. Dumbo
5. Bambi

6. Saludos Amigos
7. The Three Caballeros
8. Make Mine Music
9. Fun and Fancy Free
10. Melody Time
11. Ichabod and Mr Toad
12. Askungen
13. Alice I Underlandet
14. Peter Pan
15. Lady och Lufsen
16. Törnrosa
17. Pongo Och De 101 Dalmatinerna
18. Svärdet i Stenen
19. Djungelboken
20. Aristocats
21. Robin Hood

22. Filmen om Nalle Phu
23. Bernard och Bianca
24. Micke och Molle

25. Taran och den Magiska Kitteln
26. Mäster Detektiven basil Mus
27. Oliver Och Gänget
28. Den Lilla Sjöjungfrun
29. Bernard och Bianca I Australien
30. Skönheten Och Odjuret
31. Aladdin
32. Lejonkungen

33. Pocahontas
34. Ringaren i Notre Dame
35. Herkules
36. Mulan
37. Tarzan
38. Fantasia 2000
39. Kejsarens Nya stil
40. Atlantis
41. Lilo och Stitch

42. Skattkammarplaneten
43. Björnbröder
44. Kogänget

45: Lilla Kycklingen
46: Vilddjuren
47: Familjen Robinson
48: Bolt
49: Prinsessan och grodan
50: Trassel


51: Nalle Puhs film - Nya äventyr i sjumilaskogen
52: Wreck-it Ralph
53: King of the Elves


De tre sista filmerna är kommande filmer och kommer komma ut under 2012-2013. Ända sedan Lilla kycklingen kom 2005 har jag varit besviken på Disney och deras klassiker... Det har varit speciellt för mig att de har varit traditionellt animerade, dvs tecknade. Jag kommer ihåg när jag var liten och man kunde få se hur de satt med block och penna och ritade varje bild i filmen. Men när lilla Kycklingen kom ut och var datoranimerad så försvann denna speciella känsla jag hade. Men nu kan jag ärligt säga att Trassel som är deras nyaste film och datoranimerad, är en av mina personliga favoriter, dock toppar den inte nr 32, men det ligger nära!

När Li blir lite större så kommer hon garanterat ha lika mycket nöje över dessa filmer som jag hade när jag var liten, det känns som en samling som skall gå i arv!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0