Planering, planering!

Publicerat: 2011-08-14 Kl: 22:02:45 | I kategori: Allmänt


Oj jösses vad tankarna spritter i huvudet! Känns som man måste komma ihåg tusen saker....... ! Antons mamma har varit här idag och hjälp oss planera den stora dagen! Ska bli så roligt och underbart att få träffa tjocka släkten och alla kära vänner! Hoppas det kommer bli en underbar dag med fint väder!

Idag var jag en snabbis till Forum för att försöka hitta lite kläder till kalaset,.. fasen så svårt det är! Hittade en gullig klänning till Li som hon kanske får ha på sig. Det behöver inte vara något superspeciellt.. men ändå,.. Vi får se! Hittade en tunika till mig också så var de iaf klart! Tack och lov, har haft ångest över vad jag ska ha på mig..

Har planerat hur vi ska möblera lokalen, funderat ut hur jag ska dekorera med blommor å grejjer... färger, form, bestik, ballonger, servetter... Hela huvudet snurrar! Sen har vi planerat smörgåstårta. Beställt tårtgrejjer så jag kan baka tårtorna.. försökt fundera ut hur jag ska dekorera tårtorna och vad de ska innehålla, hade verkligen vela gjort en provtårta till innan kalaset med geischa fluff å hallonmousse. Men vet inte hur all tid ska fördelas på dagarna...  Beställt vår present som vi ska ge till Li. Så snart är nog allt under kontroll och förhoppningsvis glömmer vi inget!

I morgon ska jag jobba 4 timmar sen ska jag vidare ut på jakt efter plastglas, bordsdukar, bestick, fixa ballonger och dekoration. Sen även in till bookbinders i Sickla för att köpa en bok som alla ska få skriva i på kalaset! Sen vidare till Emmelie på hennes jobb för en fika och sen hem igen! Lagomt till middag och älskling kommer hem från jobbet! Förhoppningsvis kommer mina beställningar med posten också! Sen måste jag planera hur tårtorna ska se ut också,.. vilket projekt jag dragit in mig i! Hoppas det kommer gå bra... blir lite nervös... haha!


Tårtorna kommer inte se ut som denna utan lite mer "rena" :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0