Skrik & Panik

Publicerat: 2011-08-23 Kl: 13:26:58 | I kategori: Födelsemärket


I morse vaknade min lilla tjej vid halv 6! Kanske var det alvedonen och den nya smärtstillande salvan som hjälpte henne att kunna sova lite längre, eller helt enkelt att hon var slutkörd efter sjukhusvistelsen.. Hoppas på det förstnämnda. I morse skulle vi såklart köra med det där jävla vattenbadet.. klädde av henne och började ta bort plåstret då hon såklart började gråta direkt. Hon visste ju vad som skulle hända. Fyllde upp ett bad med kalciumet och stoppade ner henne där och hon panikade. Hoppas verkligen inte att hon kommer avsky att bada efter detta. Vet inte om det svider eller om det bara gör ont när såret är så ulcererat? ...

Man vet ju själv hur ont det gör och vad det svider när man har ett litet skärsår och så ska man diska.. :(
Men sen var det på med salvan och plåstret igen. Hon var superledsen och inte ens jag kunde trösta henne, försökte med allt! Vi gick runt i lägenheten, vyssade henne, ammade henne, gav henne flaskan, vi la oss i sängen, kollade på tv inget hjälpte.. Efter en timmes gråt var hon helt röd och svullen i ansiktet,. så jag klädde på henne lite raskt och la ner henne i vagen för att försöka bryta mönstret. Allt gjordes i lite snabb fart så hon lixom glömde bort att hon grät, för sen så fort vi kom ut och hon såg löven så gav hon ifrån sig ett litet skratt så somnade hon...  Mammas lilla tjej!

Hoppas verkligen att det hjälper.. för jag kan säga att mina naglar och nagelband ser ut som skit efter detta, helt bruna och ser lortiga ut! Men vad som helst är värt det bara hon blir bra. Men får gå och köpa mig ett par diskhandskar och prova om hon tycker det är ok att jag håller i henne med dem. Så ska det nog funka.


Liten omplåstrad tjej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0