Alla dessa jävla förbud!

Publicerat: 2011-12-12 Kl: 18:38:23 | I kategori: Allmänt


Blir upprörd på riktigt när jag läser detta som det står i Dalarnas tidning idag. Man får helt enkelt inte ha med sig kameran för att fota sina barn när de har luciatåg... Hur långt ska man behöva gå egentligen? Ett av argumenten är att det är föräldrar och barn som har skyddad indentitet som inte vill att deras barn ska bli fotade. Men jag menar, hur kan man undvika att ens barn någonsin kommer bli fotat? Det är helt sjukt.. Jag förstår om det nu är så, men att förbjuda det för alla? Kan man inte då lite diskret plocka undan sitt barn i sånna fall. Ska alla behöva drabbas för att någon inte vill vara med på bild. Jag blir ledsen när jag läser detta och kan bara tänka på när min lillskrota ska gå sitt första luciatåg och jag inte skulle kunna föreviga detta med hjälp av min kamera.

Idag finns det inget förbud mot att fota förutom där det sitter en skylt om förbud, på ett museum eller en konstutställning. Det andra argumentet är att bilden skulle kunna hamna på någon porrsajt för pedofiler, men kom igen! Hur sjukt låter inte de? De är ju för fan inte nakna... Gud var arg jag blir, borde egentligen inte hetsa upp mig så mkt, men jag blir förbannad. Vart är vi påväg? Hur blir det på sommaren då ? Tror inte folk att det fotas en massa på badstränderna? Man kommer aldrig ifrån dagens utveckling! Kamera finns ju i mobiler, hur ska man kunna undvika att ens barn inte fotas. Självklart kan man ju säga till att man inte vill att någon fotar ens barn osv. (tänker på luciatågen) men det kommer tyvärr inte hålla i längden.




Är fan förbud mot allt, droppen blir när barnen inte får sjunga nationalsången när de slutar skolan... Detta kan jag dra i hur låångt som helst. Man kommer ingen vart ändå, sunt förnuft känns som en bra sak. Vart hittar man det åt alla folk som inte fick något?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0