Stortstädning!

Publicerat: 2011-12-29 Kl: 16:49:54 | I kategori: Allmänt


Fick ett ryck här på morgonen när jag såg hur skitig soffan var och hårig som bara den. Hängde damm i blommorna så de fick åka in i duschen. Så ringde jag till MIO och frågade om jag kunde tvätta sofföverdraget, vilket man kunde! Har försökt letat efter dessa små lappar om man kunnat de förut men har inte hittat dem och har lixom inte orkat slita av fodralen innan man vet. Men i 30º eller i vårt fall handtvätt som det är på våra maskiner. Började med att dammsuga ur soffan och plocka bort alla fodralen på alla kuddar...


Drog ut soffan och skulle dammsuga bakom den, vilket vi inte har gjort sen vi flyttade in i princip!


Allså, fy faaan! Var så jävla mkt hår och damm, så det finns inte! Hade nästan behövt en sån där gasmask!


Lortigt?

Torkade såklart av golven och passade även på att torka fönstren och dammtorka runt om när jag ändå höll på. Var lite nervös för hur det skulle bli när jag skulle försöka få på överdragen igen,.. men jag körde dem på centrifugen en extra gång, så de var nästan torra när de kom ut ur maskinen! Sen fick de hänga en liten stund så satte jag på dem när de fortfarande var lite, lite fuktiga för att undvika att sömmarna skulle gå sönder. Men kan säga att det var inget problem! Kommer från och med idag aldrig i mitt liv att köpa en soffa från IKEA igen då de är omöjliga att tvätta utan att dra sönder fodralen. Vår soffa från MIO fixade en fodraltvätt utan problem!



Nu ska jag iväg och köpa lite näsdroppar till Li, hon är förkyld! Pigg ändå, men man märker att det är lite svårt att andas. Kört med nacl men nu till natten vill man nog ändå ge henne en liten avsvällande dos så hon kan sova. Blir även till att lösa in våran bingolott där vi vann en miljonbingolott å de är ju ikväll så antar att vi lär lösa in den nu innan det kör igång... Men soffan står på plats och det luktar rent hus!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0