Barnmorskebesök, förlossningsförberedelser och funderingar

Publicerat: 2011-01-20 Kl: 22:36:32 | I kategori: Allmänt


I måndags var vi hos barnmorskan på rutinbesök. Allt såg helt normalt ut och jag följer min kurva, dock hade jag hoppat upp lite från "svenssonkurvan" så det var lite ledsamt, haha!
Men som sagt, kan vara för att bebis låg på ett speciellt sätt som gjorde att måtten blev annorlunda, eller så växer vi på oss nu! :)

Hjärtslagen låg på 128! slag,.. Vafan de har ju alltid legat på 155 slag, varje gång!
Men "Pyret" sov, så det kan alltså gå ner så pass mkt, helt otroligt! Tappa så många slag per minut för man sover, helt otroligt! Lät jättefint och man blir nästan lite tårögd när man hör de snabba tickande ljuden, det är vår bebis!

I tisdags var vi på förlossningsförberedelsekursen nr 2, den handlade mest om ammning och vi gick igenom lite när bebisen är född, vad man ska tänka på och ha med sig till bb. Eftersom vi var en så pass liten grupp så fanns det mkt tid för frågor och snack mellan oss blivande föräldrar, vilket var toppen! En film fick vi också se.

Detta besök varade strax under 3 timmar igen! Helt otroligt vad frågor man har! En tant ifrån BVC kom också och pratade om vad man gör hos dem sen när bebis är född. Tur de kallar när bebis ska på kontroller å vaccinationer, massor att hålla reda på själv annars... Frågorna man får när bebis kommer ut är nog flera om man säger så..

För övrigt så mår jag toppen i kroppen! Har inte känt av foglossningarna på samma sätt som jag gjort några veckor innan, var lite orolig att det skulle bli värre, men det känns som det har "stannat upp" lite. Hoppas det håller i sig, för då kommer det här gå toppen! Inte lång tid kvar nu, längtar tills bebis kommer och man får ta det lugnt! Har varit rätt mkt på jobbet känner jag, inte haft tid att sitta ner som man kanske behöver, rätt tungt att bära runt på 13 kg övervikt... Lite över en månad kvar på jobbet, sen är det dags att sitta hemma och vila upp sig inför förlossning! Sen börjar nog det riktiga arbetet kan jag tänka mig...

Nu dags för sängen! Sov gott alla!

Kommentarer
Postat av: Angie

Vad spännande och mysigt, nästan lite avis ;)

Kram på dig och se till att få vila ordentligt innan det är dags! Tänk på att det är precis lika vanligt tre veckor tidigt som tre veckor sent ;) Kram

2011-01-20 @ 22:59:17
Postat av: kristin

Hej hej! !! Jenna behöver inte vara ledsen över svensson kurvan :-) jag låg över alla kurvor som fanns :-) gick ändå bara upp 10 kg :-) saknar er

2011-01-21 @ 10:32:19
Postat av: kristin

Hej hej! !! Jenna behöver inte vara ledsen över svensson kurvan :-) jag låg över alla kurvor som fanns :-) gick ändå bara upp 10 kg :-) saknar er

2011-01-21 @ 10:45:43
Postat av: sofia

skit i kurvan, man växer som man växer. tänk mej låg ju på nedersta kurvan å tillåmed under den en lång tid, men vad ska man göra åt det, man kan ju inte krympa eller växa på bställning :D



å du hjärtslagen. när jag var in till förlossningen i v 26 eller när det var pga svullet ben, då satt jag med ctg i 25 minuter å under den tiden varierade hjärtslagen mellan 115 å 165! :D

2011-01-22 @ 14:10:53
URL: http://soffilina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0