Försäkringskassans föräldrainformation!

Publicerat: 2011-01-13 Kl: 20:49:12 | I kategori: Vardagsprat


Ja, precis som det låter så har jag och Anton idag varit på Försäkringskassans informationsmöte om hur man fyller i alla dessa jävla blanketter,.. jisses säger jag bara! Detta är en hel djungen av grejjer man förväntas kunna för att lättast möjligast fylla i alla dessa föräldrapenningar, tillfälliga föräldrapenningar, sjukpenninggrundande, olika nivåer, hur många dagar, vilken tid? När ska man ta vad?... Var ett jättebra infomöte, men alltså.. Hur ska detta sluta?



Eftersom mötet var i Väsby passade jag på att träffa på en gammal arbetskollega & vän, Malin!
Vi käkade på sniders, och babblade om allt! :) Saknar dig! Fasen så länge sen vi sågs! <3

Sprang även in på mitt gamla jobb och hälsade på de kvarlevande personer som jag kände igen, var trevligt!
Somnade i bilden påväg hem,.. trött efter alla intryck tror jag!

Nu CSI Miami!


Kommentarer
Postat av: Jaanus

Hej Jennifer!

Hoppas allt är bra med magen =).



Ville bara slinka in och säga att du kan skippa att fylla i papper till FK om du har tex BankID via din bank. Då kan du bara surfa in på fk.se & sedan fyller du i allt på deras sida och skickar iväg =). Mycket enklare & så slipper man klia sig i huvudet över dessa papper, gällande föräldrapenning osv.



Du ser även hur många dagar du har kvar sammanlagt & enskilt också.



Mvh, Andreas Jaanus

2011-01-13 @ 21:05:31
URL: http://imedia.nu
Postat av: Jessie

Inte första gången F-kassan är otydliga...:P

2011-01-13 @ 23:17:09
URL: http://sarakechi.blogspot.com
Postat av: Jennifer

Hej Jaanus!

Ja, jag har faktiskt skaffat mig en e-legitimation, verkar sååå mkt lättare, å sen att man kan se allt på en gång, verkar ju toppen!

Tack för att du skrev och berättade, ifall jag inte hade vetat! Så släng in alla tips du vet/kan! Uppskattas! :)

2011-01-14 @ 18:50:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0