Vecka 35!

Publicerat: 2011-01-30 Kl: 16:40:07 | I kategori: Graviditet


Idag går vi in i vecka 35!
41 dagar kvar till beräknad födsel,.. jisses!
Helt otroligt fort tycker jag att det går, peppar peppar, kanske inte ska säga för mkt men tycker ändå det rullar på rätt bra, och känner mig bättre i kroppen med foglossningar och känner mig riktigt fit faktiskt! haha!
Konstigt, men känner mig pigg och glad, rörligare än vad jag var förut på promenader, orkade till och med köra en repa i skogen idag! Dock är det jobbigt att böja sig ner och plocka upp något, och knyta skorna börjar bli lite småjobbigt. Tur man har en kärlek som hjälper mig!

Information:

Många kvinnor kan känna sig lättirriterade nu. Bebis trycker överallt, det är svårt att sitta, stå och sova. Viktigt hur man står och ligger, en bra hållning är att sträva efter.
Barnet: Bebis väger runt 2,5 kg och är ca 45 cm långt. Barnets hud har ett tjock lager fosterfett, vernix, som skydd mot fostervattnet. En normal navelsträng är ca 50 cm lång och tjock som en tumme. Fingernaglarna har nu vuxit ut helt och hållet på barnet. Barnets benmärg börjar producera röda blodkroppar. Du känner nu varje dag hur barnet rör på sig och det är inte ovanligt att du lagt märke till att ditt barn har en speciell dygnsrytm, som ofta fortsätter efter att barnet är fött.

Info: Mamma praktika


Dålig bild, men såhär ser vi ut idag!




Kommentarer
Postat av: Chicmommy - mamma till Ajdin

Grattis till bebben i magen :) Riktigt fin mage :)

2011-01-30 @ 21:31:57
URL: http://chicmommy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0