Naturkosmetisk hud & Tips!

Publicerat: 2011-07-12 Kl: 20:00:00 | I kategori: Dagens tips!


Idag fick jag chansen att använda mitt presentkort från älsklingen som jag fick i födelsedagspresent. Varför, frågar mig en gång till, varför har jag inte gjort detta innan? Somnade nästan av ansiktsmassagen så skönt var det! Luktade så gott av alla oljor och krämer hon använde, endast ekologiska produkter. Har nog aldrig varit så avkopplad tror jag.. Jag som alltid är så stressad kände ett lugn! Fick även ögonbrynen noppade så nu känns det extra bra! Det var absolut inte sista gången jag gick dit!

Dagens tips!

Tänkte även på att tipsa er alla med bebisar!
Som de flesta vet så ska man inte använda solskyddsfaktor på barn under ett år, men när vi var ute hos Jenny sist så fick vi en ekologisk solskyddsfaktor som vi kan använda på Li! Utan alla dessa kemikalier, perfekt!


Jag kommer såklart inte ha henne i solen för det! Men ibland så kan det vara bra att smörja in lite på armar och fötter som man ibland kanske inte kan skydda till 100% en varm solig dag!

Den vi använder är av märket

Sun Lotion SPF 20 - Dermanord/Maria Åkerberg


Kommentarer
Postat av: Emma

Perfekt! Satt faktiskt, för bara två minuter sedan, och googlade på solskydd för mindre barn!

Melvin är så himla varm i kroppen, och kan inte ha kläder på sig när det är varmt ute. Även om det bara är shorts och linne/t-shirt.. Alla kläder blir liksom pissblöta av svett.

Vi försöker hålla honom i skuggan så gott det går, men händer, fötter, nacken o.s.v. är som sagt svåra :)

2011-07-13 @ 08:55:39
URL: http://emmahoel.blogspot.com
Postat av: Jennifer

Emma! Vad roligt att det var till hjälp! :) Li är likadan,.. speciellt i vagnen! :/

Vi måste ses snart! Kram!

2011-07-13 @ 21:49:24
Postat av: Emma

Det tycker jag absolut att vi ska göra, vi får styra upp en dejt nästa gång ni kommer hem :) Kram!

2011-07-13 @ 22:31:52
URL: http://emmahoel.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0