Vårdcentralen igen....

Publicerat: 2011-07-07 Kl: 19:48:23 | I kategori: Födelsemärket


Jaha då var de dags igen.. Nu känner jag snart att jag inte orkar längre med detta födelsemärke.. fan kan det inte bara försvinna!? I morse var hon otröstlig efter att jag böt blöjja på henne,.. Det är så frustrerande när det ena dagen ser jättefint och torrt ut och i nästa sekund geggigt och jävligt igen...

Fick en tid på skärgårdsakuten och en spoling kollade på såret och inte kunde han mkt... Men han kunde iaf säga att det inte såg infekterat ut, vilket jag inte heller tyckte så tog han ett svabbprov. Ville mest kolla en odling igen så man inte går för länge och väntar å så blir det ändå aldrig bättre. Känns ändå ok att någon har tittat på det.

Träffade en syster som vi träffat de andra gångerna vi varit där för omläggning av såret som är så gullig. Hon la om såret och frågade hur mkt material jag hade kvar hemma och berättade att man kan beställa via dom så får man allt man behöver hemskickat! Hade ingen aning om det faktiskt! Man får tydligen betala 200:- så får man material för 3 månader i taget x 4 gånger! Så nu blir det ju lite billigare iaf med all materialkostnad, men toppenbra tycker jag!

Nu rengör jag såret, lägger en mepitel intill såret så kompressen inte fastnar i såret och orsakar onödig smärta när jag ska byta bandaget. Sen en sorbactkompress och så en skyddande mjuk filmplast med kompress. Det hindrar att det kommer bajs och kiss in i såret, så får vi väl se hur länge jag behöver fortsätta med detta efter snart 2 månader.




Kommentarer
Postat av: Anonym

Lillpluttan! :( hoppas det löser sig snart! Vad gör ni i helgen gumman? Kram

2011-07-08 @ 00:15:22
URL: http://wtgtexas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0