Äntligen!

Publicerat: 2011-03-28 Kl: 11:04:58 | I kategori: Allmänt


I morse var vi hos BM och vägde lilla Li, äntligen har hon gått upp! Förut var vi så glada med de 60g hon har gått upp osv, idag slog hon alla rekord och hade gått upp hela 165 gram! YES! Så nu är vi snart uppe på födelsevikten igen. Idag vägen hon 3425g. Nästa vecka när vi ska dit så är vi nog en bit över födelsevikten (3510g) om allt fortsätter som de ska! Känner mig så lugn nu, hade verkligen inte orkat med ännu en dålig viktuppgång, vi vill ha lite flyt i vårat liv nu tack!

Texas mår bra med smärtstillande och korta, korta kisspromenader, han tycker dock det är lite tråkigt och för första gången i hans liv så cirkulerar allt omkring hans mat,. Jag trodde för övrigt att han aldrig skulle bli tjock för han har alltid varit knepig med maten och äter ibland osv. nu är det slut varje gång och han påminner oss konstant om att han är hungrig. Stakkars liten.. han ligger dock på ca 5kg övervikt idag, så han behöver gå ner, känns xtra viktigt nu! Men nu står han på Specific CJD vilket ska lätta för både lederna och artrosen i knät. Har även kontaktat Haninge hundhälsa för att boka upp simtider, men måste nog ringa upp dem för de har inte svarat på mitt mail. Så måste nog försöka få tag i dem på telefon, vilket inte är det lättaste...

Själv behöver jag också förlora lite i vikt kan ja säga, är trött på detta bukhäng som gör att ja inte kan knäppa mina jeans. Kanske inte så konstigt eftersom det snart är 1 månad sen bara, men inte långt kvar på knappen nu! haha! Ut och promenera i detta vackra vårväder så ska nog kilona försvinna inom en snar framtid,.. hoppas!

Så medans jag och Texas behöver gå ner i vikt så vill vi ha upp Li i vikt, tänk om man hade de problemet ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0