Kejsarsnitt & blödning

Publicerat: 2011-03-22 Kl: 09:50:52 | I kategori: Allmänt


Ej för de känsliga!

Efter ett kejsarsnitt kan man tydligen blöda länge, vilket är helt normalt. Jag hade turen att blöda i 4 dagar när vi var kvar på bb, sen har det inte varit mer. Tills i natt då jag vaknade upp och det var blod överallt... vaknade av att jag kände att jag blödde. Det var rätt mkt blod och jag fick ställa mig i duschen. Efter de funderade ja på om ja skulle ringa gynakuten, men gick och la mig istället. Hade lixom inte ont i magen mer än vanligt så det kändes så onödigt. Akuttider,...

Ringde nu på morgonen och de frågade om jag var öm i magen, hur såret såg ut, om jag är svullen, feber osv. allt känns precis som vanligt, och jag blöder inte just nu. Först tänkte jag om jag fick mens såhär fort efter! Men sjuksyrran som jag pratade med trodde inte det utan var mer inne på ifall jag hade bärt tungt, ansträngt mig.. Igår gjorde jag verkligen de, en 40kg tung hund i och ur bilen... Men vad skulle jag göra då? Hmm får hoppas det inte blöder mer och att det bara var ett blodkärl som spruckit. Men läskigt när man inte vet anledningen.

Kommentarer
Postat av: sofia

sådär vet jag många som haft :)

2011-03-24 @ 15:59:14
URL: http://soffilina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0