Veterinärbesök!

Publicerat: 2011-03-21 Kl: 15:01:45 | I kategori: Allmänt


Så idag fick vi veta vad som gjort Texas halt, känner mig ledsen samtidigt som jag hoppas att allt kommer gå vägen! Han har i princip slitit av sig korsbandet, det är inte helt av och med lite tur så kanske de läker som det ska. Han har även fått artros i knät, vilket i sig kan ligga och skava. Just nu känner jag mig mest glad att det inte var helt av och att vi hade en stor operation framför oss. Hade kunnat bli väldigt jobbigt nrär man själv är nyopererad och har fått bebis. Nu får han bara gå ut och kissa i 2 veckor, korta korta promenader och nsaid. Sen blir det simning som gäller för att försöka bygga upp benet och alla muskler han har tappat. Vem vet, kanske håller korsbandet livet ut eller så kan det gå av helt när som helst.

För att förhindra att det går av helt så får han helt enkelt ta det lugnt. Inte leka med andra hundar, korta promenader, inte gå i trappor, hjälpa honom i och ur bilen på smidigaste sättet. Helt enkelt vara väldigt försiktig med honom. Han kommer även få äta Specific CJD för lederna och artros för att smörja upp allt vad det går! Hoppas verkligen att han inte kommer bli alldeles för deppig nu med så korta promenader och vila hela dagarna. Så nu får vi hålla alla tummar att han kommer kunna få leva som en "normal" hund i framtiden och med hjälp av lite rehabilitering kan få ett bra liv! Min älskade, älskade Texas!



Dx är höger knät, vilket ser jättefint ut, inga pålagringar alls!
Bilden till höger har jag gjort tunna röda linjer på där man kan se förändringarna...
Tog för övrigt bilder på länd och höft, vilket såg jättefint ut! Inga pålagringar fanns att skymta, så det känns bra! Detta kan ha hänt i samband med att han bröt tån, det vet vi inte, men med tanke på att det är samma knä som den brytna tån är det inte helt omöjligt att det hände samtidigt. Toffe trodde att detta med knät kunde ha hänt för ca 6 månader sedan, och det är i samma veva som Tex bröt tån. Vem vet, men nu hoppas vi han kommer bli bättre! Just nu ligger han i sin biabädd och sover, trött efter lugnande vilket han kommer vara hela dagen.

Håll alla tummar och tår mina kära vänner!
<3


Kommentarer
Postat av: Jenny

Å nej va tråkigt! :( hoppas han blir bra fort! Kram från oss



2011-03-21 @ 16:43:43
URL: http://redfun.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0