Målarmåndag!

Publicerat: 2011-11-07 Kl: 13:18:05 | I kategori: Allmänt


Idag har jag varit och jobbat! Öppnade för första gången på sisådär 9 månader! Gick som vanligt, kändes som att man alltid har öppnat, var lite orolig att jag skulle glömma koden till larmet, men det gick bra! :) Var lugnt idag, annars brukar måndagar kunna hålla ett skönt tempo. Men då hann vi istället med att måla lite på kliniken! Jag målade om det blå rummet och fixade i ordning där den förra målaren hade varit och målat en fondvägg blå. Kan lova att han inte var någon höjdare på att måla och jag gjorde det 1000 gånger bättre. Han hade till och med målat uppe på listen.. ? Vem gör något sådan? ... Synd jag inte tog någon förebild! Men det finns fler rum så kan ni få se vad tjusigt det blev *stolt!* Sen hade vi vår ära stamkund på besök som lyckades få jackan vitmålad... Så roligt att det var den enda väggkanten som var målad och så drog hon jackan emot där.. ;) Men hem å tvätta å går de inte bort får vi ju skicka jackan på kemtvätt! Skyltar kom upp efteråt.. :P

Blev lite sent då jag tvättade penslar så 5 minuter över 12 mötte Gaston mig i receptionen och tyckte att det var dags att gå hem! Han är så duktig och ligger stilla utanför köket, inte instängd utan han ligger så fint där. Men idag kom han och menade på att klockan faktiskt var 5 över! Hur kan de veta sånt? Det är ju helgalet! Sagt och gjort så klädde jag på mig så kilade vi hem till mina två kära! Li käkade lunch med pappa som kilade iväg så fort jag kom hem. Nu sitter tutan och leker på golvet och jag funderar på att slänga mig i duschen och försöka få bort all målarfärg! Komiskt de där att varenda gång man börjar måla så är man skitnoga med att inte spilla, råkar man sen få på sig en liten droppe är det som att då spelar det ingen roll längre och man kladdat hej vilt!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0