Currykyckling lunch!

Publicerat: 2011-10-19 Kl: 13:46:50 | I kategori: Barnmat


Igår kväll ställde jag mig och slängde ihop ett nytt recept som vi provade idag till lunch. Det var currykyckling!

Currykyckling

1 kycklingfilé
2 potatisar
1 stor morot
1 stor palsternacka
Gröna ärtor
Purjolök
Curry

Hackade potatisar, morot, palsernacka i lika stora bitar och kokade med curry. Kycklingen skar jag och delade upp i mindre bitar och när rotfrukterna nästan var klara slängde jag i kycklingen. Fick stå och koka på medelvärme tills kycklingen var klar. I med de gröna ärtorna och en liten bit hackad purjolök. Mixade allt utom ärtor och purjolök som jag istället pressade med en vitlökspress för att undvika skalen av ärtorna. Använde ca 1 dl av kokvattnet till purén och tillsatte liten skvätt grädde och smör. Mums!



Till efterrätt fick hon några hallon att pilla med, surt sa räven!










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0