Sötpotatis, kött & Paprika

Publicerat: 2011-10-27 Kl: 10:18:29 | I kategori: Barnmat


Sötpotatis, kött & Paprika

200g. kött
1 sötpotatis
1 ½ morot
1 palsternacka
En bit purjolök
Paprikapulver
Finmalen vitpeppar
Smör
Grädde

Hackade allt i små delar och tillsatte paprikapulver & smör under kokningen. Kokade sedan tills de var klara. Plockade upp grönsakerna med en sil och slängde sedan i kycklingen. Eftersom köttet var delad i små bitar så behövde de inte koka många minuter. Jag brukar klippa i köttet för att se att det är klart. Under tiden köttet kokade mixade jag grönsakerna. Har nu börjat mixa de lite grövre. Därför mixar jag sen köttet separat så det blir tillräckligt mixat. Mixar jag alltihopa tillsammans blir det bara mos av grönsakerna. På så vis kan jag nu få den storlek på grönsakerna jag vill ha. Sen rör jag ihop allt och tillsätter en liten svätt grädde och lite smör för att det ska bli extra gott. Tog en liten, liten nypa med finmalen vitpeppar för lite extra smak!





Låter det svalna sen lägger jag ca 3 matskedar i en fryspåse, knyter igen och märker med frysettiketter vad det är i påsen samt datum.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0