Äntligen äter hon med "Mmmm"!

Publicerat: 2011-09-06 Kl: 14:15:41 | I kategori: Barnmat


Idag till lunch tog jag fram lite torsk, sötpotatis och kokade det tillsammans med lite curry. En vild chansning jag vet, men det var det jag hade hemma! Kokade det i kastrullen i ca 5-8 minuter, hackade bitarna väldigt små och kokade på svag värme, dock så det fortfarande kokade. Hade även i lite smör & rapsolja. Mixade med stavmixern till lite grovhackat och sen pressade jag i gröna ärtor med vitlökspressen. Kan säga att det blev en succé! Hon älskade det och åt med ett "mmande" och det spottades varken ut eller vägrade att öppna munnen.


Min lilla tjej kräver tydligen hemlagat! Klart hon ska få det!

Med detta inlägg vill jag absolut inte klaga eller se ner på föräldrar som ger sina barn burkmat. Jag tycker man får göra precis som man själv vill och känner. Om det passar bättre att ge sitt barn burkmat, så kör på det. Men jag kommer att försöka göra eget så länge det funkar och jag har tiden. Dels för att jag då vet vad hon får i sig och hon verkar ju uppenbarligen bara vilja ha det. Sen är det betydligt billigare att göra storkok än att köpa de där dyra burkarna. Tänkte därför dela med mig av mitt recept!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0