Sjukhusbesök

Publicerat: 2011-09-05 Kl: 20:37:00 | I kategori: Födelsemärket


Då var vi inne igen för att de skulle kolla på födelsemärket. Läkaren höll med om att det inte såg bättre ut och det är tydligen rätt svårt att hitta en bra metod som passar för ett barn. Det är tydligen olika hur bra det går osv. Denna läkare som vi pratade med idag var inte heller helt skeptiskt till att sätta in medicinen propranonol. Innan man sätter in den behandlingen behöver man ta blodprover, kolla sköldkörteln, ulraljuda hjärtat m.m så det är några saker man gör innan. Men idag eftersom det fortfarande låg en gul/grön slemmig bobba över såret så ville hon prova med ett sk. silverbandage. Aquacel ag convatec.



Silver är bevisat antimikrobiellt när man anväder det vid infekterade sår. Så dessa små kompresser ska hjälpa till att bevara den mjuka och fuktiga sårmiljö samtidigt som den frisätter joniserat silver så fort sårvätska bildas. Förbandet är också mycket bra för behandling mot just hennnes bakterier som hon har, pseudomonas och stafylokocker. Nu ska detta bandage sitta så länge det bara går, får såklart byta ifall det blir geggigt. Återbesök på torsdag igen. Jag håller verkligen alla mina tår och tassar för att det ska se bättre ut, en liten antydan till att det ser lite bättre ut skulle göra mig så glad! På ett sätt vill jag bara köra på den där medicinen, men sen så finns det ju lite biverkningar. Men som sagt, så länge hon inte har ont så är jag glad! Så alla mina kära, hålla alla tummar ni har så hoppas jag att vi snart får bukt med detta jävla födelsemärke.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Hoppas det blir bra snart!

Jag åt propranonol när jag hade giftstruman.... En betablockerare men det vet du ju redan =)



Stor kram

2011-09-07 @ 16:23:09
Postat av: Jennifer

Ja det hoppas jag också! :)

Ja jag har kollat upp det där, men fick du mardrömmar? Har hört att det ska vara en av biverkningarna.

kraam!

2011-09-07 @ 16:59:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0