Svampplockning och middag!

Publicerat: 2011-09-17 Kl: 21:04:00 | I kategori: Allmänt


Imorse klädde vi på oss och stack ut i skogen nedanför oss på en tur! Vi hittade massa svamp! Svarta trumpetsvampar, kantareller och trattkantareller :) För en gångs skull rensade vi svampen! Annars har det alltid slutat med att vi har kastat svampen,.. men jag rensade det på en gång så var det gjort! Anton blev helt chockad att jag sköljde svampen! Hur brukar ni göra? Min mamma har alltid sköljt svampen så för mig är det en självklarhet att skölja svampen. Men Anton hävdar bestämt att man borstar svampen. Hur gör ni?



På eftermiddagen var vi bjudna till Antons mamma för middag! Vi åkte till Ica så vi kunde köpa med oss något att dricka. Jag sprang in lite snabbt och när jag är påväg ut ifrån affären stannar jag upp och tittar vart Anton har parkerat. Ser honom och tänke skynda mig över övergångstället och innan jag vet ordet av det så vet jag att nu kommer jag ramla. "vaknar" upp på backen och vet inte riktigt vad som hände. Fanns lixom ingen trottoar eller något jag kunde ha snubblat på. Pengarna for överallt och en äldre kvinna frågade hur det gick. Utan att fundera så skyndade jag mig upp för att kolla så ingen såg att jag ramlade.. Sen kände jag hur ont det gjorde på knäna, händerna och fick svårt att andas. Chocken kom och jag började gråta och jag blev nog mest rädd för jag inte riktigt vet vad som hände. Så otäckt! Skrapsår på händerna och blodiga knän samt att jag måste slagit i revbenen. Hugger lixom till när jag andas och i vissa ställningar gör det ondare än andra. Hoppas det blir bättre!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Man borstar svampen man ska inte skölja den... Kommer inte i håg varför men det var av någon anledning =)

2011-09-18 @ 17:26:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0