Tårtbakning!

Publicerat: 2011-09-11 Kl: 22:53:08 | I kategori: Tårtbakning


Jag fick äran att bygga Elins mammas födelsedagstårta tills idag! Kan säga att det strulade med denna tårta. Det ena efter det andra. Allt var spacklat och klart och dags att färga in fondanten/marsipanen. Jag hade glömt att köpa engångshandskar och tandpetare.. Vad bra! inte det lättaste att färga med två 3liters påsar på händerna! Tur att älskling hjälpte mig! Dags för dekorationen.. Jag visste att hon gillade blommor och gult. Jag hade en sån perfekt idé i huvudet, sen när det var dags att göra så insåg jag att det var lite mer bök och stök än vad jag kunde tro. Typiskt! Fondanten var kletig, fick inte till några bokstäver.. spelade ingen roll vad jag än gjorde så gick det inte! Var helt förtvlivlad och irriterad på mig själv att jag inte hade en plan och att jag inte hade planerat hur jag skulle göra. Antar att det var där allt sprack! .. Tur jag har min kärlek som hjälpte mig klockan 00.00 när jag satt och försökte göra dekorationer till tårtan... Vi var klara vid 02:30.. :)

Anton fixade den rosa marsipanrosen! Duktiga, duktiga älskling! Tack för hjälpen! Hur som helst så är jag nöjd över slutresultatet, trots att jag tycker det kunde ha blivit bättre. Men kunden nöjd, jag nöjd!






Tårtan innehöll Ahlgrens bilar fluff / jordgubbsfluff

Har pratat med Elin och fick jättefina kommentarer och de hälsade att tårtan var supergod! Kul!

Kommentarer
Postat av: Göran Wiberg

Tänk att det ska vara män som gör det fina på en tårta med alla krusiduller =)

2011-09-13 @ 17:23:38
Postat av: Göran Wiberg

Tänk att det ska vara män som gör det fina på en tårta med alla krusiduller =)

2011-09-13 @ 17:24:06
Postat av: Jennifer

JAAAA! ;)

2011-09-13 @ 21:10:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0