Hundpsykolog Maria Hodges

Publicerat: 2012-04-01 Kl: 09:45:48 | I kategori: Djuren


Igår var vi ju hos Maria Hodges, kvinnan som "kan tala med djur"
Egentligen allt det hon sa stämde och passade in på Gaston. Saker hon omöjligtvis kunde känna till. Men det kändes ändå som att det var några viktiga pusselbitar som fattades för att det skulle bli komplett. Hon/Gaston nämnde ingenting om varken Li, Oliwer eller Texas. Vilket jag tycker hon/han borde ha gjort. Eller så var det inte något han tyckte var ett problem och därför nämndes inget om det. Vi var där i nästan 3 timmar och hela tiden skrev hon ner information hon fick. Frågade lite om vissa saker då hon inte riktigt förstod vad Gaston menade. Men jag nämnde ingenting och på saker hon frågade om så svarade jag alltid att det kunde vara flera olika personer. Vilket det kunde vara. Så jag gav ingen information alls.

Gaston 3 år
En mycket aktiv och trevlig kille men med hormonell oblans. Något lågt kalcium och zinkintag, mineral låg. Tarmkatarr. Något öm i slutet av ryggmuskeln. Blir något upphetsad/orolig vid beröring
- Vet inte vad komma skall. Något ojämt musklad.

- Är mkt orolig/stressad av mig
- Är ofta rädd, vet inte varför? (Kan du hjälpa?)
- Har lite svårt med viss kontakt - Utsöndrar konstiga energier
- Går gärna ut i förebyggande syfte! Hux flux
- Har ont i magen (Tarmkatarr)
- Är med matte på dagen - Kan vara jobbigt med energierna från stället
- Dom byter foder ofta- men vad hjälper det, har ont i magen
- Blir fort osäker, helst när det utsöndrar konstiga energier
- Matte kan bli frustererad på mig ibland å jag fattar inte något. Vad menar hon?
- Ibland känner jag mig jättetorr i halsen
- Tycker mycket om husse alltid så ödmjuk, mer tålmodig
- Dom pratar mycket jobb hemma
- Dom blir så irriterade på mig
- Jag försöker vara alla till lags men det funkar inte så bra!
- Ibland blir jag så orolig och rädd
- Tycker inte om att va kopplad, känner mig träng/instängd
- Tycker om killen jag varit hos nu, saknar honom ibland. Tycker mer om killar, ibland lugnare
- Jag är duktig på att leta saker!
- Jag kan leta jättebra!
- Varför skriker dom åt mig så mycket?
- Har ingen att se upp till direkt - Känner mig ensam - låg
- Har mycket dåligt självförtroendee/självkänsla
- Blir ofta osäker i vissa situationer
- Då morrar jag till, helst om jag inte riktigt vet vad dom vill - blir rädd
- Tycker om att leka med andra hundar
- Ska jag inte få stanna?
- Dom pratar om att lämna bort mig!
- Kvinnan där vi är - är det synd om!
- Hon är orolig över något/någon? En man?
- Matte pratar mycket i telefonen - vad pratar hon om egentligen?
* Visar mig en blond kvinna, sitter gärna vi köksbordet - papper eller korsord där
- Pratar ganska så mycket och är glad i rösten!
- Hon är nästan lite rädd för mig
- Brukar få något gott av henne jämt!
- Blir ofta rädd och osäker när det är mörkt
- Jag är duktig på att "vakta"
- Vill vara ute mer i skogen - där trivs jag bra -bäst!
- Husse har alltid så mycket i huvudet - jämt
- Försöker nå honom mentalt ofta - men svår att nå
- Det var en tjej hem en dag som va väldigt orolig/upprörd över något - jobb - blond
- Brukar träffa en svart större hund den är det lite synd om - matte lite konstig - konstiga energier
- Gjorde illa bakhasen förut, vart öm - fastnade i en klyka
- Blev överrumplad av ett djur ute i skogen, var jätte spännande
- Katten ute brukar kolla på mig - lite egen av sig, svart, brukar se den ute
- Blir fort orolig nu - så fort jag gör något blir det nästan fel
- Ibland när matte pratar med någon å det tar lång tid - kan jag bli lite otålig
- Då säger jag till!
- Kan vara rätt "spänd" i käken
- Vissa ljud är jag också rädd för!
- Vet direkt när det är tv dax- alltid samma tid
- Kvinnan har ont i kroppen "Nacke, armar, axlar" ryggen - Mkt tyngd och funderingar på allt
- Kan inte göra saker om matte & husse blir arga på mig - jag fattar ingenting, blir bara stresad (Kan du hjälpa?)
- Har inte lärt mig gå i koppel ordentligt heller
- Förstår inte vitsen med koppel?
- Har varit lite öm i ländryggen till och från
- Kan lätt bli stel/spänd - av oro och stress
- Matte har jätte temprament - kort stubin
- Husse är ganska så trött & sliten, behöver nog vila
- Ibland kommer det en kille jag gillar, pratar alltid så gott till mig, ganska så lång och mörk- pratglad!
- Han luktar också gott
- Spännande att vara här uppe, spännande dofter - ska vi stanna länge? Trivs bra
- Dom har bytt bli - åker bättre nu
- Kan dom klia mer i bakpartiet - Är jätteskönt!
- Iskallt vatten gör ont att dricka
- Trivs bra i min flock - vill inte vara någon annan stans heller
- En man med skägg pratar rätt grovt i rösten "Lite äldre" - han mår nog inte så bra - synd om honom - sjuk!

- Svårt med instängda ställen, dåligt med uppbackning från början
- Ibland ser jag konstiga saker - fast jag vet inte om de är där
- Matte kan massera mig - det tycker jag om
- Matte är alltid igång, mycket aktiv. - Jämt rädd om mig
- Tycker inte om att någon är bakom mig

Vi tror att vi vet vilka Gaston har beskrivit för henne,

- Tycker om killen jag varit hos nu, saknar honom ibland. Tycker mer om killar, ibland lugnare
Helt klart Daniel

- Kvinnan där vi är - är det synd om!
- Hon är orolig över något/någon? En man?
* Visar mig en blond kvinna, sitter gärna vi köksbordet - papper eller korsord där
- Pratar ganska så mycket och är glad i rösten!
- Hon är nästan lite rädd för mig
- Brukar få något gott av henne jämt!
- Kvinnan har ont i kroppen "Nacke, armar, axlar" ryggen - Mkt tyngd och funderingar på allt
Här tror vi att han pratar om farmor Eva

- Det var en tjej hem en dag som va väldigt orolig/upprörd över något - jobb - blond
Inte helt säker, de enda personerna som vi vet som är blonda och har pratat jobb hemma hos oss är Elin, Jenny eller Rita

- Brukar träffa en svart större hund den är det lite synd om - matte lite konstig - konstiga energier
Ingen aning, han leker inte med någon större svart hund, bara mindre hundar.

- Gjorde illa bakhasen förut, vart öm - fastnade i en klyka
Vi hittade ett sår med en skorpa på bakhasen för ca 3-6 månader sen och visste inte vad han hade gjort. Kanske kan det stämma

- Katten ute brukar kolla på mig - lite egen av sig, svart, brukar se den ute
Zorro, en av katterna på gården ligger alltid ute

- Har varit lite öm i ländryggen till och från
Stämmer ju helt 100!

- En man med skägg pratar rätt grovt i rösten "Lite äldre" - han mår nog inte så bra - synd om honom - sjuk!
Kan vara Antons pappa

- Ibland kommer det en kille jag gillar, pratar alltid så gott till mig, ganska så lång och mörk- pratglad!
- Han luktar också gott
Helt klart Eric

- Dom har bytt bli - åker bättre nu
Vi bytte för ca 1 år sedan, så det stämmer ju!

Anledningen att Gaston "är som han är" enligt Maria är för att han är en hormonhund. Han har alltså en hormonell obalans i kroppen. Dessa hormon nivåer går alltså upp och ner, vissa dagar har han mycket av det manliga hormonet i kroppen som tar övertaget. Andra dagar mer av det kvinnliga hormonet, vilket gör honom lite rädd, gnällig och osäker. Detta gör att hunden blir stressad, orolig och kan inte koppla av. Vi har fått med oss lite information och ska köpa lite kosttillskott och prova hemma under en 2 veckors kur. Ska bli spännande! Vem vet, kanske fungerar det, kanske inte. Vi ska höras av efter 2 veckor för att kolla hur det går. Så jag är nöjd med besöket, helt klart. Men känner som sagt att det var några viktiga pusselbitar som fattades för att jag skulle tycka det var 100% Hade varit så perfekt om hon/han hade nämnt något om vilka vi anser är de viktigaste i hans uppväxt.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0