Dagis på riktigt!

Publicerat: 2012-08-09 Kl: 19:24:56 | I kategori: Dagis


Idag har jag lämnat Li på dagis nästan hela dagen! :) Var med på fruktstunden där vid 9 när vi kom så skiljdes åt ute när de lekte. Sa hej då och pussade henne så gick jag, inga problem! Hon hade fortsatt lekt, ätit lunch, sovit på vilan, busat och sedan ätit bra på mellis! När jag kom vid 14:45 så lekte hon ute på gården med de andra barnen :) Hon hade inte varit ledsen en enda gång! Inte ens när hon vaknade! I morgon ska jag lämna henne vid dörren och gå på en gång, tror de kommer gå bra! Hon är så glad och har tytt sig till Lena som är en av fröknarna. Så de känns skönt! Alla fröknar verkar helt underbara så det känns så himla bra! Det känns tryggt och väldigt bra i magen! De verkar även få fin mat till lunch och ekologiska varor. Mkt frukt och grönsaker! Nybakat bröd till mellis och snart kommer det även nya möbler in till avdelningarna.

Själv har jag bakat tårtor så de rykt här hemma hela dagen! 4 tårtor är beställda av Sanna som ska gifta sig på lördag! :) Har varit lite struligt med fyllningarna då hallonmoussen skar sig flera gånger! Efter lite proffshjälp å nytänkande så kom jag på att jag kanske vispar grädden för hårt! Troligen var det de som gjorde det hela! För när ja vispade den lite mjukare så blev den perfekt! Fyllningarna är hallonmousse & vit chokladmousse! Har smakat på båda fyllningarna och de smakar himmelskt! Jösses så goda, även hört från andra bakare att den är favorit mixen bland folket :) Så förhoppningsvis kommer de bli supergoda tårtor! :) I morgon hoppas jag det går lika bra för Li på dagis så jag hinner spackla och täcka tårtorna! Vore ju himla toppen om man kunde bli klar i tid och slippa stå på natten å baka ;) Det gör jag alltid annars, så kanske kan de funka! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0