Oj vilken dag!

Publicerat: 2012-08-02 Kl: 18:01:48 | I kategori: Renovering


Idag har det varit massa att göra! Jag har äntligen varit iväg och handlat den underbara färgen att måla med! 
 
Denna är den absout bästa färgen att måla trämöbler med. Den är oljebaserad vilket gör att färgen "lägger" sig perfekt även om du inte är en mästare på att måla. Den lägger sig jämnt och fint och slutresultatet blir kanon! Inga ränder på möblerna! Som det ska vara!
 
Har målat klart vardagsrumsbordet som nu står på tork!
 
Mitt blocketfynd! När de är klart får ni se slutresultatet, kanske vet ni vad det är ?
 
Det var från början furu med massa kvistar i. För att undvika missfärgning och att kvistarna tränger igenom den vita färgen så var jag på ByggOle och fick tipset om Jotun kvist & Spärrgrundning. Då tog det allt i ett, kvistarna och grundmålningen! Perfekt! Att måla allt detta tog flera timmar...
 
 
 När vi ändå var igång med målningen passade jag på att fixa till mitt Skellefteå loppis fynd!
 
20:-
 
 
 
Kommer bli perfekt! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0