Onsdag & planering

Publicerat: 2012-08-15 Kl: 20:10:04 | I kategori: Allmänt


Ja det är precis vad det är, onsdag! :) Har jobbat 3 dagar, och än så länge känns det ok! Visst var det lite tråkigt sådär att det är slut på föräldraledigheten, det ska bli en vardag! Dock har vi massa dagar kvar, men nu är det dagis som gäller och jag går upp och jobbar 80%, skyddar min SGI med en billig dag på helgen. Det gäller att ta reda på massa fakta så allt blir rätt så man inte får nå avslag eller dyligt sen när man behöver hjälp eller så. Då finns det ju oftast massa kryphål "Du har inte gjort på rätt sätt, såhär får man inte göra, nu har du förlorat din SGI osv" men inte nu inte! Har pratat med dem och fått förklarat för mig, så det känns toppen! 
 
Får förhoppningsvis lite mer stålar av jobbet nu iom att jag går upp i tid och så kanske man kan få en naturlig vardag igen, sluta snåla allt vad man kan och börja leva normalt. Det optimala hade ju såklart varit att gå tillbaka till 100%, men känner att det är inget jag vill göra. Jag tycker hon är för liten för att gå på dagis från 07:30 till 17.30, då får jag ju ingen som helst tid med henne! Nej usch, kan man så är det ju värt att gå ner i tid, och har vi levt snålt i 1,5 år så kan vi göra det i några till! Känns bra! Har dock inte fått något schema ännu, så det är lite svårt att planera hennes tid på dagis, men det löser sig alltid. Hon börjar bli så stor! 
 
Det går iaf jättebra på dagis, hon busar och leker, äter till och med banan! Vilket hon aldrig gjort sen hon var liten, mkt märkligt. Ska prova med en banan här hemma och se vad hon gör, men deras smaklökar kanske också kan ändras! Hon sitter alltid kvar sist vid lunch och mellis, så hon äter bra och fröknarna tycker hon är så glad jämt! Känns så skönt att höra, roligt att hon är sig lik! Efter hon ätit lunch tvättar hon händerna och kryper in till de andra som ligger vid vilan, haha, så hon verkar ha fattat vad man gör efter lunchen! Min fina lilla tjej! 
 
Idag har vi tagit en promenad i skogen och provat "bär rygsäcken" eller vad de kallas för första gången, fick den av en granne som knackade på och frågade om vi ville ha den, så snällt! Så det blev en premiärtur! Li var inte sådär skit glad i början men sen när vi gjorde det till en kul grejj så hakade hon på och tyckte det var toppen! Dock skrek hon ju mamma var 10onde sekund så pappa fick lite ont i öronen,.. 
 
"Mamma,.. Mammma.. titta! Titta mamma!... Mamma..." 
 
Fina killen fick såklart följa med i skogen! Han kör sitt eget race där i skogen och får upp lite spår då och då, men han håller alltid koll på oss och skulle aldrig avvika från vår sida! 
 

I morgon jobbar jag kväll så det blir att ta lite sovmorgon i morgon och lämna Li vid 9 tiden eller lite efter. Dock känns det ju skit tråkigt att behöva lämna henne, men de vill gärna att man lämnar då så det är "med i gänget" för dagen, och det kan väl va skönt med lite egentid och pyssla här hemma. Vi får se hur det blir, vaknar hon vid 6 så är det ju lika bra å knata till dagis vill jag mena, hon tycker det är så roligt på dagis och det känns så himla bra! I morgon ska Anton hämta vid 16 tiden, så får se hur hon är då, kanske är de mer ok då om hon fått leka efter mellis ute också, för nu när ja hämtat henne vid 14.30 så är det roligare på gården än att följa med mamma hem ;)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0