Uppdatering om dagis!

Publicerat: 2012-08-07 Kl: 20:45:22 | I kategori: Dagis


da
 
De 2 första dagarna har gått jättebra! Vi har kört inskolning 9-15. När vi kommer så är det lite bus innan sångstunden och fruktsamlingen. Då sjunger barnen ifrån sångpåsen och sedan äter de frukt i ringen. Eftersom det kommer en flicka som har problem med hörseln så gör fröknarna tecken till sångerna och de äldre barnen har redan lärt sig lite tecken när de sjunger. Riktiga söthögar när de sitter där i ringen och sjunger! Li klappade på och efter käkade sen en bit äpple. Hon är nöjd med tillvaron och efter sång klär barnen på sig och går ut på gården. Där leker de överallt med rutchkana, gungor, bandyklubbor, bollar, vagnar, sandleksaker, kritor osv. Li har hittat vagnarna och sopkvasten som är hennes favoriter. Hon kör järnet med dem och det gör inget att en unge eller två är ivägen, hon rämmar på! Jag är faktiskt stolt över henne, att hon ändå är så duktig! Inte just att hon kör på andra barn, utan att hon är lycklig! 
 
 
 
 
Efter bus och lek på gården går vi in och tvättar händerna, byter blöjja, och sedan är det lunch kl. 11:00, då äter alla barnen och fröknarna ihop och sen är det blöjjbyte för de som behöver igen och sen är det vila! Då delas barnen upp i 2 grupper och fröknarna turas om att ta hand om vilan med barnen. Li somnade på 20 minuter idag, lika som igår och nu sov alla barnen! Jätteduktiga var dem! Under tiden satt vi föräldrar runt borden och tittade lite på läroplanen, fyllde i olika papper, pratade lite mer information och bläddrade även igenom deras listor för teckenspråket. Vilken fördel att få teckenspråket gratis! Är ju hur bra som helst! Det är bilder och rörelser så barnen kan lära sig själva också. De sov i ca en timme och efter de var de lite lek med alla leksaker och pysslande i kök osv. Li kör sitt race med leksakstelefonen och vid 14:00 är de mellis!
 
 
 
 
Li följde till och med fröken Lena idag för att hämta mellis, helt utan protester tog Li frökens hand och gick iväg. Kom tillbaka lika glad som när hon gick, inga problem! Idag var det fil, havrefras, russin och lite frön som stod på matlistan. Li håvade glatt i sig sin fil, och den var tillslut överallt! Men lycklig! 
 
 
 
Sen klädde alla barnen på sig igen och gick ut för att fortsätta leken! Då var klockan 14.30 och busade de ute som bara den! Li verkar trivas och jag känner mig så trygg! Alla fröknar är verkligen toppen och de verkar hur goa som helst! Leker verkligen med barnen och håller koll på alla. Känner mig väldigt trygg måste jag säga. Förhoppningsvis känner jag mig lika trygg när jag ska lämna henne där också. Hoppas det kommer gå bra och att hon kommer trivas, köra sitt vanliga glada Li hela dagen, så kan det inte annat än gå toppen!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0