Föräldraledighet & Dagis!

Publicerat: 2012-02-21 Kl: 16:22:47 | I kategori: Allmänt


För några dagar sen fick jag hem brevet i lådan om Li´s förskola. Har ju velat fram och tillbaka om jag vill att hon ska gå på dagis eller hos dagmamma. Har varit supersvårt och varje sak har ju sina fördelar. Men vi kände ändå i slutfasen att ett dagis med fler barn, samma ålder och flera kompisar att välja på känns mer passande för Li. Både jag och Anton har gått på dagis och det har inte varit något problem, så jag hoppas det kommer bli toppen för Li också. Dock fick vi vårt 2hands val på en förskola som ligger max 1 minut ifrån oss.. Men jag gillar inte deras uteplats, finns inget grönområde alls! En betongdjungel med andra ord, får rysningar bara jag tänker på det. Ringde upp handläggaren för Gustavsberg för att fråga hur jag skulle fylla i alla papper. Frågade då samtidigt hur kösystemet såg ut då jag helst ville placera Li på Ösbydalens förskola. Den ligger ca 5 minuter ifrån oss, så det är verkligen inget avstånd. Deras förskola har stor och fin utegård nära skog och berg! Kalas! Samtidigt blir det perfekt att ta hund och lämna av barn och sedan fortsätta mot jobbet, inga omvägar och jag kan gå! :)

Hon sa att det faktiskt inte såg omöjligt ut! Li stod som nummer 2 i kön och hon hade redan fått in de flesta ansökningar och hade platser kvar till just ösbydalen! Kan man ha sån tur? Vi får vänta och se några dagar, men det såg lovande ut! Så håll era tummar och tassar åt oss att vi kommer in på första försöket :) kanske blir hon en larv eller en snigel! :D


Just denna bild kanske såg lite tråkig ut, men på sidan är det en stor och fin uteplats! :) Li har fått inskolning från och med den 6 augusti! Ska bli så spännande! Som farmor sa igår så är ju inskolningen främst för föräldrarna,.. vilket jag kan behöva!

Har även skickat iväg föräldraledigheten till föräkringskassan. Det blir ju att jobba lite mer nu när Li fyller 1 år, främst för att skydda min SGI. Känns toppen att jag har ett sånt bra jobb och kollegor så det går att ordna så att så många som möjligt blir glada och att det passar alla! Känner mig taggad att börja jobba mer och att Anton ska få vara hemma 2 dagar i veckan med Li så det känns verkligen underbart!




Kommentarer
Postat av: Bloggminglet 2012

Hej! Vet inte om du känner till det stora Bloggminglet som kommer att vara den 28:e april i Sthlm? Det är för alla föräldrabloggare och alla har chans att komma, läs gärna mer på vår hemsida! Hoppas vi ses :-)

2012-02-21 @ 20:56:40
URL: http://mgroup.se/bloggminglet-201

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0