Första dagen på tandkursen!

Publicerat: 2012-02-08 Kl: 23:32:28 | I kategori: Allmänt


Första natten ha gått oväntat bra! Har sovit rätt bra ändå, vaknat några gånger och kommit på att jag inte sover hemma. Men har kunnat somna om direkt. Skönt! Jag vet ju att Anton är med Li så det är så skönt! Kan verkligen släppa det till 100%

Första dagen på utbildningen har varit kanon! Förmiddagen spenderades i skolbänken och vi gick igenom lite anatomi och de nya tand formlerna. Så nu kan jag dem tror jag! :) Karin visade en sån lätt demonstration hur jag ska tänka så det går inte å ta fel! Älskar när man kan komma ihåg saker av att lära in dem på ett annat sätt.

Efter lunch fick vi ett varsitt rävhuvud att öva på och jag började med att plocka ut incisiverna. Var superläskigt i början men efter ett tag så vande man sig och då ramlade tänderna ur. Vi har ju köpt en digital tandröntgen till jobbet och helt ny utrustning att jobba med så ska bli kul att komma till jobbet och använda samma proffsiga utrustning!

Körde flera tänder och i morgon tar vi de lite större tänderna så ska vi få testa på att kirurgiskt plocka ut dem och göra lambåer! :D

Hade tänkt lägga ut massa bilder, men det går tydligen inte att ladda upp via telefonen! Dåligt! :(


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0