Namnkalas tårta!

Publicerat: 2012-02-12 Kl: 11:57:12 | I kategori: Tårtbakning


Idag ska lilla Juni ha namnkalas och jag har fått äran att baka hennes tårta till kalaset. Har fått en mkt fin ritning på hur tårtan skulle se ut och jag tycker nog att jag lyckades väldigt bra! Det nya för denna tårtan är att jag knöt ett rött sidenband runt tårtan. Blev superfint, och klänningen gick i lila och rött, så det var färg önskemålet.







Tårtan är fylld med hallongrädde och geischa fluff
Spacklad med grädde och täckt med dekorfondant och marsipan.
Dekorationer är gjorda i marsipan och gum paste.

De röda blommorna är gjorda endast i marsipan, kan säga att det var ganska svårt att få de snygga, då man inte kan kavla marsipanen lika tunn som fp eller gumpasten. Men det var kul att prova något nytt, och nu kan tårtätarna välja om de vill äta marsipanblommor enbart :) Har dessutom lyckats kasta min utskärare till blommorna, så dessa fick bli lite annorlunda i kronbladen, lite mer rundade. Tycker dock inte det gör något, men trist att man inte kan hålla reda på grejjerna!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0