Hurtbullä!

Publicerat: 2012-01-19 Kl: 20:35:52 | I kategori: Dagens tips!


Dagens tips: ShapeUp!

J
a jösses! Fan vad det är skönt att träna! Jag visste ärligt talat inte att det var sån skön känsla! Igår körde jag som sagt en långpromenad på förmiddagen. Käkade sallad till lunch och sen när Anton kom hem från jobbet så gick ja ner till gymmet å körde en 20 minutare på löpbandet och sen lite ben och armar! Jag var piggare när ja kom infrån gymmet än när jag gick dit! :) I morse åkte jag till min syster i hammarby höjden och vi körde nästan en 2 timmar lång promenad genom hela höjden och Sickla! Guuud så skönt! Känner mig så duktig! :)

Har även laddat ner en grym ap på telefonen som heter ShapeUp! Den är grym, där kan man skriva i precis allt man äter under en hel dag samt lägga in sin träning och den räknar då automatiskt ut hur många kalorier som du ska äta och som du förbrukat. I början när du startar upp appen så skriver man i hur lång man är, vik, målvikt osv. Den är grym! Finns även flera hundra olika förprogrammerade maträtter, drycker, osv. men man kan även lägga till egna kalorier för att få till en mer exakt siffra. Har använt den i tre dagar nu, och jag tycker den ger en kick av att veta hur mkt man stoppar i sig! Kan säga att jag inte har ätit något godis alls på hela denna vecka, popcorn igår kväll unnade jag mig! Men det kunde jag göra då jag hade kalorier kvar att förbruka.



Du fyller i vad du äter till frukost, hur mkt du tränar, vad du tränar och hur länge.



Jag har som mål att gå ner 5 kilo sen ska jag unna mig en ansiktsbehandling! :) Efter det tar jag 5 kilo till och så hittar jag på något annat som passar mig. Så tänker jag köra så sen jag nått mitt mål. Jag ser redan fram emot min ansiktsbehandling! Tänkte jag skulle mäta mig själv också, men det är så himla deppigt! Men vore kanske bra :) Det bästa med denna ap är att den är gratis! Man kan såklart uppgradera sig för en summa för att få tillgång till lite fler bra grejjer, men man klarar sig absolut med denna gratis versionen! Ladda hem och prova!

Kommentarer
Postat av: Mimmi

Dä fixä du kramä frå dalkulla

2012-01-19 @ 21:57:44
URL: http://hemmetarminvra.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0