Latmask!

Publicerat: 2012-01-17 Kl: 08:57:17 | I kategori: Allmänt


Ja nu är vi där igen! Jag kan inte förstå att jag inte kan hålla något jag lovar eller planerar för mig själv! Jag lovade att det skulle bli en ny start på 2012 och att jag skulle börja träna med mitt redan dyra gymkort som jag har och äta nyttigare. Ja men visst, jag gör det i ca 3-4 dagar tills det börjar gå ner på vågen sen helt plötsligt slutar jag?! Då skyller jag på vad som helst, bara jag slipper gå ut och gå. Kan skylla på vädret, inbilla mig att jag har ont i fötterna, använder sjukdom som en anledning till att stanna hemma å ligga i soffan... Varför?

Varför kan jag inte bara ta tag i mitt liv? Jag vet ju vad jag vill och annars och när jag vet vad jag vill så då jävlar håller jag mig. Så förstår verkligen inte problemet... Hatar alla andra duktiga personer som går på gymmet och är duktiga, egentligen handlar det bara om avundsjuka. Hur orkar de? Jag vill också få upp min motivation, jag vill inte stå i vassen detta år också! Jag vill kunna köpa mig en tröjja som är snygg, utan att tänka "Nej den där kan inte jag ha, jag är för fet", "Den är skit snygg, skulle passa bra på någon som har kropp för det"..... Just nu har jag 20 kilo övervikt enligt mig själv. När jag var som mest nöjd med min kropp vägde jag just 20 kilo mindre än jag gör nu. Då var jag nöjd över min kropp, enda gången i mitt liv. Jag vet inte vad jag gjorde då, jag rörde väl på mig och åt mindre. Men jag lyckades gå ner 10 kilo på 2 månader då, så det borde gå nu! Måste verkligen innan det blir för sent! Ju äldre man blir desto jobbigare! Visst jag har varit gravid, men kom igen,. nu är det snart 11 månader sen. Hur länge kan man skylla på att man varit gravid? ....

Har försökt med allt! Men nu ska jag prova något nytt. Jag ska köra med en stegräknare och sen ett eget belöningssystem. Jag hoppas det kommer funka för mig. Det här känns fan som enda utvägen om jag inte vill betala svindyra pengar för en personlig tränare! Ska det vara så jävla svårt att bli av med allt fett? .....

Man kollar på program som The biggest Loser samtidigt som man klämmer en pizza eller käkar godis och tycker synd om de stakkarna som sliter som djur, men sen på slutet när de verkligen förlorat 3-10kg på en vecka så ångrar man att man tryckte den där jävla pizzan och vill bara kräkas.. Kul för dem att de gått ner så mycket, skulle jag också ha kunnat gjort om jag slet lika mycket som dem!

Tänker inte säga det en gång till att "Nu jävlar är det ändring av mitt liv" Jag vet hur det brukar bli, nu kör jag en dag i taget istället! Ge mig styrka och pepptalk tills jag faktiskt förstår att det är roligt att träna! :)


Kommentarer
Postat av: Mia Dahlberg

Tycker du är duktig som verkar göra mycket ändå! Mamma, jobba. Tårtor etc! Jag har slappat sååå mycket i 2 år å gått upp mer än när ja va gravid! För 3 år sen vägde ja 25 kg mindre! Är glad att jag har kommit igång med träningen. Siktar på 3-4 gg i veckan beroende på tid. Men tiden räcker inte alltid ;( jobbar 50 timmar + mamma ledig 3 dagar + vill träna 2 gg till i veckan! Får se hur trött jag är i helgen ;) men ja vill inte säga att ja bantar. För de första låter de skit trist! Orkar inte "banta" ner 25 kg! Nä ändra livs stil. Äta grönsaker. Träna. MEN vi har 1 "ätar dag" då vi får unna oss de vi är sugna på! Tror annars att verken ja eller Freddie skulle stått ut annars! Måste få till en lunch snart igen! KRAM

2012-01-17 @ 09:36:03
Postat av: Jenny

Ja svårare och svårare blir det och för det mesta hänger det just enbart på en själv. Själv har jag precis kört min första vecka med LCHF. Funkar fin fint inga magproblem längre och socker suget är som bortblåst. Jag försöker dessutom mej på ett par power walks i veckan.... Inte lätt med två hanhundar men skam den som ger sej, dom har lärt sej att gå före, kissa, knipa, gå före, kissa, knipa ja osv osv haha. Blir ju lite längre paus när det är tajm för pooperiet men det sker ju inte lika ofta och efter ett tag så avtar ju det här frenetiska pinkeriet med.

Om du känner för att köra en diet så rekomenderar jag dej LCHF, jag köpte Katrins bok. Den rekomenderar jag med finns lite överallt och kostar 149:- ;)

Hoppas du kommer igång för när kilona väl börjar försvinna får man en kick och allt blir som lättare.



Stooor Kram Jenny och Boysen

2012-01-17 @ 15:50:54
Postat av: ivars

ett tips, attrack promenadband, ingen snygg inredningsgrej men fantastisk att ha eftersom man kan ta sig en snabb promenad på 30 min när man vill oavsett väder, bestämma hastighet å det lutar ständigt uppåt! Jag tycker det är ett bra komplement att ha hemma när man känner sig omotiverad för 30 min, det har man oftast över nånstans på dagen. :)

2012-01-17 @ 17:01:01
Postat av: Jennifer

Gulliga ni är som svarar!

Tack Anna för tips! Har aldrig hört om detta promenadband! Måste nog googla lite! :)



Jenny: Vad skönt med magen! Ja jag har hört om den dieten också, men det är som med allt annat, jag kör i några dagar sen tröttnar jag och återgår till mina ständiga måltider av pasta osv. Men vad duktig du är som ändå försöker! Jag hoppas på den där kicken sen ;)



Mia: Jag tycker du är duktig som jobbar som du gör och att du äntligen har tagit tag i gymdagarna! Du är duktig! :) Som du säger, om tiden fanns till allt så hade det varit toppen! Men samtidigt så tar man sig ju tid till det man vill... oftast, om man skippar tex. just de där tv programmet ;) Synd vi inte hade kort på samma ställe, då kunde vi ha draghjälp av varandra! :)

2012-01-17 @ 18:15:41
Postat av: ivars

attract heter det visst haha ;)

2012-01-19 @ 17:29:23
URL: http://littlemissivars.myshowroom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0