Sjukstuga!

Publicerat: 2012-01-04 Kl: 14:02:56 | I kategori: Allmänt


Ja.. Vår lillskrota är sjuk! Började i förrgår natt då hon kräktes och var superdålig! I går kräktes hon på morgonen sen gick hela dagen utan att hon kräktes, körde med små mängder vatten, sen när det gick bra fick hon en halv flaska majsvälling och vätskeersättning.



Trött och slö hela dagen, sov mest men vi badade en stund på kvällen och sen fick hon pyjamas och så skulle hon få en halv flaska till innan läggdags. Hon åt upp allt och blundade och så plötsligt stod allt som en fontän! Jösses säger jag bara... hela hon, hela kudden, hela soffkudden... Stakkars stakkars sliten! Blev duschen igen och på med ny blöjja och sen fick hon somna i min famn. Tog inte många sekunder inann hon sov, då bar vi in henne i sin säng.

Men jag tycker det är så läskigt när hon kräks sådär, blir så nervös över att hon ska dö! Natten hon började kräkas kunde jag inte somna om och låg och lyssnade på henne hela tiden. Det är nog första gången som jag faktiskt får den känslan, att hon kanske skulle kräkas och dö i sina kräkor... Nu förstår jag hur dåligt alla föräldrar mår som är så nervösa över plötslig spädbarnsdöd. Usch! Igår kväll gick det ändå bättre, men kollade till henne några gånger under kvällen, bara en hemsk känsla som kommer över en. Man är ju inte van att hon är så lugn och stilla annars! Men det är väl något man ska gå igenom många gånger till detta med kräksjuka! Går tydligen runt överallt nu! Sjuksköterskan jag pratade med sa att mkt beror på det dåliga vädret också, att det inte blir tillräckligt kallt så basiluskerna dör. Lite kallt väder tack, och massa massa snö! Eller så får de bli varmt och vår!

Lilltutan sover för fullt, och har väl varit vaken som mest 1 timme denna dag, men då vet man att det är på rätt väg. Hon har fått en halv majsvällingsflaska, nästan en hel vätskeersättning, som för övrigt går väldigt bra att ge i hennes flaska. Sen när hon vaknade vid 13 så fick hon en maca med smör på, så slocknade hon igen. Allt är kvar och inget har kommit upp, så vi håller tummarna att det fortsätter såhär.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0