Fortsatt målning och kapning av dörrar!

Publicerat: 2012-07-14 Kl: 22:31:06 | I kategori: Allmänt


Jag fick sovmorgon till kl 9 i morse av min älskade man! Li & Anton hade till och med hunnit åka iväg och fixa lite med faster Jennys tvätt och när de kom tillbaka väckte de mig! Li hade tydligen vaknat 6... Tack för ja fick sova!
 
Efter de klädde vi på oss, åkte hem till Linus och Sandra för att lämna av ett verktyg och sedan låna med oss en kap så vi äntligen (efter 2 års tid) kunde kapa dörrarna i hallen så de slapp dra i golvet.. Innan tog vi en tur in till stan och käkade lunch på Jensens och myste lite på stan. 
 
Sen direkt hem och så började vi pyssla lite! Jag har nu målat klart alla dörrkarmar, vilken himla skillnad det blir! Det är ju helt otroligt vad lite färg kan göra! Innan var de iaf, gulnade och kantstötta, nu vita fina!
 
Vet inte om ni ser skillnad på kortet, men den översta plankan har ja målat! 
 
Vi har ju satt nya lister överallt, utom i badrummet på insidan, så där fick de även målas! Annars köpte vi ju nya dörrar, men sparade karmarna, så de fick sig äntligen ett lyft nu! 
 
Var även förbi min favoritbutik i hamnen, Sköna Ting där ja köpte mig lite spets som ja skulle ha till min loppis trådrulle! 
 
Blev jättefint! Måste dock hitta ett ställe att ha den på :)
 
I morgon väntar ny dag med mera pyssel här hemma! Självklart blir det en sväng på Siggesta loppisen såklart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0