Farbror doktor!

Publicerat: 2012-05-13 Kl: 15:15:37 | I kategori: Allmänt


Igår kväll så var vi ju på Nacka närsjukhus. Fick en akuttid för att titta i öronen på Li, och klämma lite. Fick träffa en mycket trevlig doktor som lyssnade på hjärta, lungorna och var verkligen super med Li. Gjorde allt till en lek, vilket hon tyckte var roligt. Dock gick det lite väl snabbt när han lyssnade på hjärta & lungor samt att han tjoade och stimmade att jag hade svårt att vara helt säker på att han verkligen hörde något,.. men jag får väl lite på honom. Man vet ju själv när våra vetts ska lyssna så går det ju inte dirket på 1 sek. Sen kikade vi i halsen också, där var hon lite röd i svalget men inte så pass så att han tyckte det behövdes göras något. Vi fick mer än gärna komma tillbaka i morgon om vi tyckte att hon hostade massor under natten.

Det har gått bra under natten, hon vaknade en gång så jag fick stoppa om henne och lägga henne på huvudkudden. Har bytt ut hennes mot en av mina som är lite större, så hon kommer högt med huvudet. Det hjälpte mkt mot hostan, så de var skönt. Dock vaknade hon 5........... Klockan 5 lixom,.. hallåå? ... Kan säga att jag och älskling fick ju sova till 11:45 på lördagen så det var lite skilnad. Inte ville hon somna om heller, så jag och älsk har turas om att roa henne i vår säng, så har vi slumrat lite, och så har den andra tagit över. Haha! Dock klev Anton upp och la sig på soffan så Li gick runt i vardagsrummet å pillade på saker :) Jag klev upp vid 8 med världens huvudvärk..

Nu är allt på topp, har fått helaing här på morgonen så det är en skön känsla i kroppen! Väntar på Mari, Annika, Rita och hennes kollega för vi har bokat en hemseans. Det kommer hem ett medium till mig, så de ska bli spännande! Har städat och bakat en kaka, så förhoppningsvis hinner vi sitta ner efter och ventilera oss. Det är ju inget man egentligen talar om öppet.. Men ju mer man talar om det, desto fler likasinnade dyker det upp.
Berättar mer sen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0