Plantering! :)

Publicerat: 2012-05-04 Kl: 22:25:56 | I kategori: Allmänt


Ja, nu har det varit sådär mycket att göra igen och jag vet inte riktigt hur jag ska kunna hinna med allt som jag planerar. Jag borde sluta planera och försöka hitta inspiration till allt annat istället. Jag fastnar framför tvn, eller datorn. Jag borde måla klart, slipa, fixa i ordning allt som jag borde göra. Men det är trögstartat! ...

Idag har jag iaf jobbat och sedan så åkte jag hem till Anton & Li. Käkade lite lunch och sedan tog vi en tur till plantagen. Kände att mina vissnade höstblommor ute i lådorna borde tas bort och ersättas med något som åtminstånde lever. Det blev dessa skönheter istället, biliga tjusiga och mkt finare än vissna ljungar ;)


Murgrönan är 2 år gammal och har överlevt vintern och dessutom fått vatten ca 4 gånger i sitt liv.. Hur fan kan den överleva? Den står lixom på en inglasad balkong. Köpte en till varje kruka, den ena dog redan efter första våren, men denna har varit helt vissen förutom ett ynka litet blad förra våren, så den har grott till sig! Nu fick den iaf två kompisar, ny jord och vatten! Skulle inte förvåna mig om den dör nu istället, vattenchock!

Hoppas på fint väder i morgon så jag kan göra lite nytta. Undra bara vart jag ska börja? :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0