Utslag på kinderna

Publicerat: 2012-05-15 Kl: 21:03:00 | I kategori: Allmänt


I morse vaknade Li av att hon hade stora röda kinder som var fulla med små "blåsor" eller knottror. Jag vet inte alls vad det kom ifrån, bara att det såg lite olustigt ut. Googlade såklart, som man alltid gör. Jag tyckte nästan de såg ut som de utslagen som hon hade som litet spädbarn, men nu var det lite annorlunda.





Svårt att visa på bild, men de såg inte roliga ut! De verkar dock inte klia, utan det är nog mer jag som lider av dem än Li själv. Ringde iaf till skärgårdsakuten som ligger nere vid vårdcentralen och fick en tid så en sköterska skulle kolla på utslagen. Väl där så var de 2 sköterskor och en barnläkare som kikade på hennes kinder. De hade inget direkt svar att ge men att de troligen rör sig om något hon ätit som hon inte kommit i kontakt med förut. Har ingen aning om vad det skulle kunna vara då vi inte ätit något annorlunda. Vi får helt enkelt se hur det utvecklas!


Li fick sitt första bamsemärke av doktorn! :)

Hoppas vekligen inte på någon allergi som laktos osv... Kanske bara känslig mot tvättmedel? .. Fast vi har ju samma som vi alltid haft. Kan ju dock vara en utvecklande allergi.. Jaja, vi får se!


Kommentarer
Postat av: Elisabet Svala Lantto

Ett av mina barnbarn får likadant med illröda kinder som kliar och blossar upp när hon går ut nu på våren, inga problem på vintern eller sommaren, vore intressant attveta vad orsaken kan vara. Hydrocortison salva lindrar.

Svar: Ja! Jag vet faktiskt inte, ja tror dock det var något som Li käkade, ev. tomater, för de är rätt starkt för de små. Och de blossade även upp när hon åt ketchup så ja tror lite på de, men ja vet faktiskt inte. Kommer du på eller får några nya tips så säg till! ;)
Jennifer

2013-03-29 @ 15:45:07
Postat av: Maria

Hej! Fick du någon klarhet i vad det var för utslag? Min dotter hade något liknande vid ett års ålder, och hon verkade inte besvärad även om det var sådär rött och knottrigt för henne också. Jag sitter just nu och googlar utslag av annan anledning och ser nu att det man kallar för Femte sjukan kan ge den här typen av utslag.
http://se.babycenter.com/a1617/femte-sjukan-parvovirus-b19 /Vänliga hälsningar Maria

Svar: Hej! Nej inte alls faktiskt! :( De kom och gick någon gång, försökte tänka på vad hon hade gjort eller ätit. Men det blev ingen skillnad, ev. att hon var lite allergisk mot tomater. För de blev hon röd om kinderna när hon käkade! Nu när hon är äldre är de inget problem längre och hon kan äta tomater. Mjölkprodukter tror ja inte heller på,.. så jag vet faktiskt inte.
Jennifer

2013-04-09 @ 21:15:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0