Sovrutiner...

Publicerat: 2012-11-06 Kl: 20:26:25 | I kategori: Allmänt


Ja, det kommer nog alltid att ändras. Som många redan vet så har Li verkligen inte haft något promlem med att sova själv, och kunna somna själv. Men sen ett par dagar tillbaka har hon tyckt att det varit jättejobbigt. Hon har gråtit, klivit upp ett antal gånger, snurrat, varit ledsen osv. Har känt mig lite maktlös. Eftersom hon inte riktigt kan säga vad det är hon tycker är jobbigt så blir det svårt att veta om hon faktiskt bara vill ha lite mer trygghet eller att det blivit en dålig rutin att somna med oss. Lördag kväll slutade med att vi fick gå in till henne fleeera gånger innan hon somnade, i söndas så låg jag brevid henne i hennes säng tills hon somnade. Igår stod jag i dörröppningen tills hon somnade, idag satt jag vid hennes sida tills hon somnade. Det är ok, hon ligger och snuttar, snurrar lite, tittar så jag är kvar och sedan slocknar hon efter ca. 25-30 minuter. Själv sitter jag där på en pall.. Men om det är det hon behöver just nu så är det självklart det jag får göra. Blir bara lite orolig att det är något som vi får fortsätta med senare, och det är inte så roligt. Sen är det ju så att det kanske bara är lite faser som hon går igenom och då får man helt enkelt ta sig igenom dem på bästa sätt. Man har ju alltid förmågan att tro det absolut värsta så fort hon gör något nytt eller hittar på någon "ny" rutin. Men det kanske bara är en fas där hon behöver lite mer kärlek. 
 
Idag har det inte blivit så mkt mer än matlagning och mys framför soffan innan välling och läggdags. Så mysigt att kunna sitta å titta lite på tv, kramas lite och Li brukar alltid "läsa" en bok. 
 
Nu sover hon äntligen, får se vad klockan blir när hon tassar in till oss inatt. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0