Över 40grader

Publicerat: 2012-09-13 Kl: 14:16:00 | I kategori: Allmänt


Febern har varit uppe på 40,4 ! Helt otroligt, jag vet ju att små barn kan ha så hög feber, men det är ändå helt sjukt! Det är ju verkligen jätte, jättehögt! Hon låg i princip lelös på soffan och sov, och tittade i taket, sen tankade vi med en till alvedon och ca 55 minuter efter så reste hon på sig och det hade sjunkit igen till 39,6
 
Ringde även till vårdguiden då hon hade en vilopuls på 180! Så blev lite orolig, men tänkte att det är nog normalt med så hög feber att motorn går på högvarv. Fick tips om att handla hem Ipren också, och varva med dem, för då hjälper det lite bättre. Anton åkte och handlade så nu är vi redo med värsta boosten! 
 
Under tiden har hon faktiskt druckit och fått i sig en pytteliten fläskpannkaka bit och hunnit mysa med Gaston. Jag blir så himla glad när jag ser de två tillsammans. Han är så himla tålig och låter henne gärna gosa, pussa, krama och ligga brevid honom för att mysa. Ibland blir klapparna till lite väl hårda "slag" så då får man vara snabb till att säga "klappa fint" och då stryker hon på honom istället. Men har tänkt att vi klappar ju honom genom klappar och inte strykningar, så det är klart hon härmar oss. Tål att tänkas på. När Anton och Gaston klev innanför dörren vid lunch så sken hon upp och sa "heeeej" när hon såg Gaston så det kändes skönt! 
 
 
Mina små troll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0