Sångstund

Publicerat: 2013-01-28 Kl: 21:57:43 | I kategori: Allmänt


Igår kväll satt Li och sjöng för fulla muggar i soffan, helt självklart var det en låt hon kunde, bara det att vi förstod inte vad det var för låt. Man hörde att mamma, pappa, Li och Oliwer var med i låten,.. sen frågade jag på förskolan i dag när jag hämtade trollet om de visste vad det var för låt och Lena förklarade att de sjunger varje morgon om alla barnen som är här, självklart var det den låten hon sjöng! haha! Så roligt! 
 
Idag har vi vikt tvätt... jag kan säga att det gör jag i fortsättningen själv.. När barnet har somnat! Hon rev upp och jag vek,.. tror det tog 30 minuter,.. lite skäll och diskussion.. men sen så fick jag min tvätt vikt. Hon är så rolig, så ibland kan man inte hålla sig för skratt! Hon tar mer och mer för sig här hemma och det är verkligen roligt att se, hon vet precis vad hon vill, när och hur! Jag får inte en syl i vädret och djuren här hemma får utstå en hel del.. Jag försöker förklara för henne att Gaston inte vill äta heeeela tiden då hon tjatar på honom att han ska äta maten, skäller och pekar. Undra var hon fått de uifrån? haha! Oliwer drar hon i svansen så han river henne, och då beklagar hon sig och går i flera dagar/veckor.. och säger "oliwäär biti, oliwär biiti" .. Fröknarna på dagis lär ju tro vi har värsta elaka katten,.. han vill helt enkelt inte vara med Li och flyr så fort han bara kan. Stakkars katt! Verkar dock inte gå in att man inte kan dra katten i svansen eller att man ska klappa fint. Det är lite tufft, men vi får traggla på som vanligt, djuren är absolut ingen leksak! Ibland vet jag dock inte om hon menar att vara elak eller om hon helt enkelt är lite för hårdhänt? Får försöka förklara som så många gånger innan. 
 
Nu har ja betalat räkningar och fixat i ordning alla papper och dyligt. I morgon är en ny dag! 

Kommentarer
Postat av: Sofia

Som kerstin då... Hon drygar sej mot Polly, som tillslut naffsar henne i örat, åså går världen under för Kerstin IGEN "Polly har bittit mej i öööraaaaaat" åså 10min senare PÅT IGEN, om och om igen... dryga sej, bli biten, grina, dryga sej. Asså nån jävla gång hoppas jag dom når en ålder där dom bara slutar? eller?

Svar: Jag hoppas också! Fan ja blir tokig.... Varför lär de sig aldrig? ...
Jennifer

2013-01-29 @ 21:04:18
URL: http://soffilina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0