Tomatlåda!

Publicerat: 2013-05-19 Kl: 23:07:35 | I kategori: Allmänt


Idag har älskling fått ett projekt som han lyckades skapa med bravur! Jag stod och berättade hur jag ville ha det och överlämnade alltihopa. Han är verkligen suuperduktig på att bygga och fixa! Han borde tametusan bli snickare! En stor kruka för mina tomater ville jag ha,.. jag hade en annan idé förut, men den sågades av Anton som då istället lovade att han skulle bygga en bostad åt tomaterna på en gång. Jag är glad att jag faktiskt gav mig denna gång! För min idé hade varit skit ful i jämförelse med denna vackra låda!
 
En tomatlåda som är gjord av en gammal pall!
 
Vi plastade den med en svart sopsäck och häftade fast plasten i lådan. I botten la vi leca kulor eftersom jorden behöver få lite luft och så fungerar ju även leca kulorna som en extra dränering eller som ett vattenmagasin. Perfekt då den står inne på våran inglasade balkong. Li var med och hjälpte att fylla den med både leca och jord!
 
 
Färdigt!
 
Tomaterna fick även lite hållhjälp bakom sig och lite stödpinnar så de kan växa rakt och så småningom när de växer mer så kanske det behöver ännu mer stadga. Vi får se helt enkelt, dessa underbara plantor fick vi av min chef Karin som har sått dem själv. Det är körsbärstomater! Det har redan kommit lite gula blommor på den i mitten, så kanske får vi se lite tomater snart! Solen kom fram och göd mina tomater! 
 
En gurka, en spetspaprika och en orange paprika fick vi också, dessa ska också få någonstans att bo! Få se vad vi gör med dem.. hmm! Smider planer nu när ja ska gå och lägga mig! 
 
Ha det gott alla fina!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0