Tårtkurs i Borås

Publicerat: 2013-11-29 Kl: 22:39:15 | I kategori: Tårtbakning


För 2 helger sedan var jag hos Carola i Borås, mer känd som Mycakes!
Efter att ha pratat med varandra i över 2 år på nätet på olika bakbloggar så bestämde vi oss äntligen för att träffas! Jag tog tåget ner till Borås och det var så skönt när Carola plockade upp mig och det kändes som att vi känt varandra från första stund! Så skönt att hon var samma gulliga person på riktigt som hon varit bakom skärmen! 

Vi hade en helt fantastisk helg med massa prat, god mat och mys! Så skönt att komma bort sådär och bli ordentligen bortskämd! Att vi dessutom delar intresse för tårtor/skapande var inte det enda som vi delade. Vi verkade ha samma smak på inredning också! Under helgen förutom allt prat så fick jag en privat visning av hennes tårtrum och dessutom en privat kurs! Carolas tårtor är helt fantastiska och jag kan ärligt säga att jag kan känna igen en tårta som Carola har skapat. Hennes tårtor är så personliga och unika att det går inte att ta miste på dem. Man kan till och med hitta folk som har inspirerats av hennes magnifika tårtor! Att jag kommer beställa min & Antons bröllopstårta från henne är ett självklart val! Om jag så ska behöva köra ner och hämta den själv om ingen annan möjlighet ges på min bröllopsdag! 

Under dagen åkte vi även till Tårtdecor som är en affär/webbaffär som säljer baktillbehör strax utanför Göteborg. Detta för att finna mer inspiration och jag köpte på mig lite smågrejjer för att förhoppningsvis återuppta mitt tårtbak så småningom. Det blev lite av deras egen sockerpasta och fp. Väl hemma hos Carola så började vi pyssla lite och det blev lite små tips och trix som hon visade! 
 
En liten kvist av äppelblom!

Kolla in hennes sida på www.mycakes.se 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0