Hej då Ekorrstigen!

Publicerat: 2011-11-14 Kl: 20:22:50 | I kategori: Allmänt


Heela dagen har jag hjälpt pappa att städa ur huset. Har torkat ur alla skåp, torkat alla lister, diskat och torkat ur kyl/frys, rengjort spisen, torkat alla golv, städat heela källaren och försökt torka golven. Blev sådär bra, då det är skitsvårt att torka och städa cementgolv i tvättstugan osv. Sen kom jag till mitt gamla rum... Var huuur lortigt som helst, massa massa dam. Ingen som varit där nere på snart 8 år. Det samlas rätt mkt skit då. Samtigt har jag ju alltid vetat att det funnits kvar där. Som det gjort så länge jag minns!
Fick en liten tår i ögat då jag insåg att det här var sista gången jag skulle vara i huset. Har många minnen, många husdjur som kommit och gått. Upplevelser, kärlek, sorg och skräck. Ja, huset har sin charm! Men nu blir det ett minne. Har ända sen jag var liten velat köpa huset och bo där när jag blev stor. Kunde ha blivit så fint, men renovering, färg och kärlek så hade huset verkligen kunna blivit något stort! Enorm potential! Stor tomt, dubbelgarage och lada. Hade sett mina framtida gårdvaktare springa lösa på tomten och ha en egen ingång till ladan och hästar som gick på åkern bredvid. Men jag, Anton Li och djuren kommer hitta vårat drömhus! Vare sig det är i Stockholm eller Dalarna ;)

Kommentarer
Postat av: Zandra Niemi

Ah de där husen har ju min Pojkvänns mamma köpt :)

2011-11-16 @ 17:50:47
Postat av: Jennifer

Har din pojkväns mamma köpt huset? :)

2011-11-17 @ 13:11:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0