Li´s namngivnings ceremoni

Publicerat: 2011-08-20 Kl: 22:55:10 | I kategori: Allmänt


2011-08-20
Idag kom dagen vi väntat på så länge! Även fast vädret var skit så var det fortfarande en helt perfekt dag! En vecka fullt med saker att göra lönade sig i slutänden. Är så lycklig! Massa vackra fina människor närvarade och delade vår dag tillsammans med Li.


Vi började med en välkomsdrink i form av pärondricka så alla kunde vara med och skåla för det lilla barnet.


Sen höll jag och Anton ett litet tal där vi hälsade alla välkomna och berättade vilka namn som vi givit henne. Hilda Li Aronsson med Li som tilltalsnamn. Anton berättade lite om varför vi valt Hilda och jag berättade lite om Li och vad hennes namn betyder. Det betyder den vackra vilket helt klart stämmer!

Vår present till Li var var en egen stjärna som nu pryder hennes namn på himmelen. Så fint! Vi fick med ett certifikat och kordinaterna så vi kan hitta stjärnan på himmelen. Vi tyckte det var en passande present som nu kommer följa med henne resten av livet.

Anton läste även upp en fin dikt till henne som vi skrev in i kortet på stjärnan.

"Ditt liv ska vi följa och finnas för dig,
och dela din glädje och sorg. När skuggorna hotar ditt solsken,
är vi din trygga borg"

"Idag vill vi visa för vänner och släkt
den gåva vi fått att bevara.
Ett fantastiskt barn att få älska
en lycka för stor att förklara"



Medans vi pratade stod alla runt om oss och lyssnade, det var så pinsamt att prata inför folk, det kan man inte tro om mig om man känner mig. Då jag för övrigt kan prata hur mkt och hur länge som helst,.. men det var lite nervöst, men det var nog för att det låg så mycket planering under allt. Ville vekligen att allt skulle bli perfekt!


Vi spelade även upp en låt som jag har sjungit och spelat för Li ända sen hon låg i magen. "En värld full av liv" ifrån Lejonkungen. Folket som stod samlade kunde berätta att hon sken upp och blev helt till sig när hon hörde musiken. Min fina lilla unge!


Sen bjöd vi till smörgåstårta! Superduper god som Li´s farmor hade gjort, hon fick så mycket beröm av alla som tyckte den var väldans god! Hon gjorde 2 stora tårtor och Anton hade förhoppning om att det skulle bli lite kvar, men det blev en ensam liten bit kvar :)


Vi hade dukat upp för alla, blommorna gjorde underbara Elin dagen innan!


Är så nöjd! Så vackra!




Min kära syster & Li


Sötaste Neo


Vackra Emmelie


Kusin Ian med pappa :)


Efter smörgåstårta var det kaffe, tårta & presentöppning! Fick jätte god respons på mina tårtor! Kul att dom var goda och att folk tyckte dem var fina! Själv var jag jättenöjd!


Hade gjort en bok som folk fick skriva i sina hälsningar, är så glad för nu när jag bläddrade i den på kvällen har alla skrivit en hälsning och det var fina ord!


Fick jättemycket blommor och vackra presenter! Lägger upp mer bilder i morgon på alla presenter!


Tack alla för att ni var med och gjorde våran dag!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0