Barnmorskebesök + film!

Publicerat: 2011-02-25 Kl: 10:38:11 | I kategori: Graviditet


Idag klockan 8 var vi hos våran barnmorska för det sista besöket innan kejsarsnittet.
Det kändes så bra att få prata med henne och hon var så lugn och sansad så jag nästan somnade. Allt känns så bra! Har varit mest nervös över ryggbedövningen och sen att man blir förlamad från tårna,.. men hon berättade exakt hur de gör och att det är så noga kontrollerat innan operationen börjar. Man får till och med en lokalbedövning innan man ger ryggbedövningen, när hon sa det så var det som att en liten sten släppte från bröstet. Ja, jag vet att det låter konstigt med tanke på mitt jobb, men jag är så sjukt rädd för nålar och blodprovstagning så jag blir skakis. När det ska göras på mig själv, att jag gör det på djuren dagligen spelar ingen roll.

Ryggbedövningen släpper efter ca 2 timmar, så det känns ju också ok. Sen mot eftermiddagen vill de oftast att man försöker gå till toaletten, och sen tillbaka till sängen. Dagen efter ks så brukar de flesta vilja duscha och då tar man oftast bort banaget också, och de lägger intracutana suturer! Så det finns lixom inga stygn att ta. Det här kommer gå kalas!

Pyret var livlig idag och hjärtljuden låter perfekt som alltid. Idag låg de på 142, och det var lite sparkar med.
Just nu ligger h*n med huvudet på min vänstra sida och ryggen längs med magen å stjärten ner med benen mot min högra sida och sparkar,.. jätteskönt! Man märker att magen fått en helt annan form och den är känsligare för beröring. Speciellt där bebis ligger med sina fötter, känns som att det är så tunnt lager mellan bebis och magen.
Idag kan nog bli en väldigt bra dag! Just nu håller vi på och tvättar små bebiskläder! Mysigt!

För er som är intresserade finns en film om planerat kejsarsnitt på Södersjukhusets hemsida.
Se filmen tryck på länken.




Kommentarer
Postat av: Emma

Vad skönt att allt känns bättre! Härligt att slippa frågetecken och oro, och att bara försöka ladda och se fram emot förlossningen och första mötet med pyret :)

Det kommer gå galant!

2011-02-25 @ 10:48:26
Postat av: sofia

ryggbedövningen känns inte :) jag var rätt nervös inför den men det var klart innan han hann börja. fik lite lokalbedövning i huden först, och själva ryggbedövningen kändes mer som ett tryck, ingen smärta alls :)

2011-02-25 @ 10:52:27
URL: http://soffilina.blogg.se/
Postat av: Ida

Ska du föda på SÖS? =)

2011-02-25 @ 10:53:05
Postat av: Jennifer

Ja, det känns faktiskt lite bättre :) Känner mig förväntansfull över att få träffa Pyret snart! Kan knappt vänta! Bara h*n stannar inne tills på onsdag så pyret inte hittar på något annat.



Ida: Japp, jag ska föda på sös :)

2011-02-26 @ 00:32:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0