Misslyckad vändning...

Publicerat: 2011-02-21 Kl: 20:30:42 | I kategori: Graviditet


Det började med att vi kom in, det kopplades en CTG på magen för att kontrollera Pyrets hjärtljud och mäta värkarna. Hjärtfrekvensen pendlade mellan 126-157 hela tiden och man kunde se att jag hade sammandragningar lite då och då, samtidigt som pyrets hjärtfrekvens ökade, spännande!





Efter att vi legat med den i ca 40 minuter så kom en barnmorska och la en infartskanyl och tog blodprover.
Faktiskt så lyckades hon på första försöket, inte många som klarat de så det var lyckat.

Sen kom det in en läkare och två läkarstuderande från Tyskland som skulle försöka vända på Pyret. De började med att klämma, känna, trycka... Ja inte sådär superskönt men vad gör man, sen kontrollerade de med ultraljud hur bebis låg och såg att h*n låg med huvudet lite tippat mot vänster sen stjärten ner och fötterna mot höger sida.
Efter de fick ja brickanyl iv. och nästan direkt kände jag hur jag började skaka, pulsen gick upp i turbo och hjärtklappningarna tog fart,.. Fan lite läskigt, ansiktet började domna av och efter en stund var det dags för vändningsförsöket. Jävlar i min själv vad ont det gjorde.. varför får man inge smärtis? Vi försökte en stund men det var ingen idé, även om Pyret är väldigt livlig och gärna snurrar runt själv så var det ingen som kunde få h*n att byta ställning. Envis som synden själv, det får jag väl stå för eftersom jag själv är rätt envis av mig.

Efter avslutat försök var vi helt slut både Anton och jag,.. Alla utom pyret som mer än gärna sparkade hej vilt där inne, man får väl vara glad att h*n är pigg och att allt är som det ska. Men.... jag kan inte annat än säga men..

Att Pyret vänder sig tillbaka rätt igen som h*n ska är inte så vanligt, bad om en procent, men hon sa att det är svårt, det är inte så vanligt att de väljer att sätta sig i säte såhär sent in på en graviditet, och har de väl gjort de så brukar de inte "slå över" igen. Så det kommer läggas ett snitt.

Hade pyret legat i säte från början hade jag nog inte blivit så ledsen, men att den väljer att göra så nu, bara 3 veckor kvar till bf gör att jag känner mig rätt deppig och snuvad på konfekten,..
Vi har ju pratat om känslan och hur det kommer vara då vattnet går och de första värkarna kommer,.. kommer ju inte få den möjligheten, utan nu blir det som jag tidigare önskat "En dag, plats och en tid"
Tänk att jag aldrig kan vara nöjd.

Efter informationen om snittet fick vi ligga kvar ytterligare en timme för att kolla att Bebis mådde bra efter allt stök och bråk, vilket h*n gjorde, så det var skönt!

Kejsarsnittet kommer planeras i slutet på nästa vecka, får hem ett brev om datum och tid denna vecka...
Mellan allt gråt så skrattar vi, och vi får se det som att Pyret har valt detta av en anledning och jag tror verkligen på ödet, så jag försöker ha det i tanken hela tiden. Det finns en mening med allt.

Så om Pyret inte bara har gjort detta för att dramatisera det hela så kommer jag & Anton bli föräldrar till en liten om senast 12 dagar. Helt otroligt! ... Kan verkligen inte förstå,..
Men när ma ligger där med bebis på magen och om allt går som det ska så kommer vi vara lyckligast i världen.
Nu måste vi bara smälta all information, ändra vår planering och tänka frammåt.

Är helt slut och skulle behöva sova i 100 år känns de som,... vilket är planen tills bebis kommer iaf!

Kommentarer
Postat av: Ida

Jag hade planerade snitt på båda tjejerna.

Hur bebisen föds spelar ju ingen roll, det är ju din förlossning och bebis som kommer.

Njut av de sista dagarna, allt kommer att gå toppen.



kram

2011-02-21 @ 21:53:12
URL: http://bebisprutt.blogg.se/
Postat av: Jenny

Va trist att du känner dej snuvad men så är det ju när man är inställd på något =)

Det där kommer ni klara galant och tänk ni är redan snart framme ler



Stor Kram från mej och pojkarna <3

2011-02-22 @ 06:43:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0