Dagen före julaftons julstök!

Publicerat: 2012-12-23 Kl: 20:45:52 | I kategori: Allmänt


Har spenderats på bästa vis! Det har varit städning, tvättning dammtorkning för att det ska vara fint här hemma i juletider! Det är så himla mysigt, och det är alltid lika roligt att städa som dagen före julafton! På förmiddagen plockade vi upp granen och klädde den så vackert! Li tjatade om granen och hade himla roligt med alla kulor!
 
 
 
WooOhoo! 
 
När granen hade fått på sig allt glitter och alla kulor så ska ju självklart toppen sättas dit! Självklart ville Li sätta stjärnan på toppen av granen!
 
Med bara liiite hjälp ifrån pappa såklart! 
 
Våran vackra julgran!
 
Julkappar!
 
Efter lite julstädning så gjorde jag min första rocky road! Med hjälp ifrån min sue chef tutan! Gjorde receptet efter Leila, dock bytte jag ut 200g av den mörka chokladen till mjölkschokad, 
 
 
Nu står den i kylen och kallnar! En provbit senare ikväll!
 
Oooops.... 
 
Vispa ägg & mjölk!
 
"Vad är de mamma?"
 
Glädje klappar får jag av min sue chef! 
 
Saffranskaka, vilken är den goooOdaste jag ätit! Mormors recept!
 
Nu sover min lilla kock och pappa håller på å julstökar med lite knäck! Jag hör hur han svär ifrån köket,.. Själv hatar jag att göra knäck.. Anton också.. Men det får minsann mannen i huset göra, det finns faktiskt lite regler för vad en man ska göra på julen! Knäck är en av dem! 
 
Knäcken klarade kultestet!
 
Dags för lite diskning och försöka få ihop alla bakelser lite tjusigt och sedan ska vi slå oss ner i soffan! Nu är det dags för vila och bara njuta! I morgon kommer tomten, kan knappt bärga mig! 
 
Lussekatt!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0