Ullared & Sjukdom!

Publicerat: 2012-12-11 Kl: 21:18:00 | I kategori: Allmänt


I lördags morse åkte jag, Annika, Kristina & Annie på utflykt! För flera månader sedan bokade vi en stuga till Ullared och i helgen åkte vi! Hade förberett mig på det värsta tänkbara, men det var helt ok! Lite mkt vagnar, men absolut inget som störde! Inte värre än sommarveckorna om man säger så. Hittade lite julklappar till släkten men det blev ändå inte så mkt som jag trodde det skulle bli. Var lite dåligt med inredningsartiklar tyckte jag, på så vis sparade jag väl lite extra pengar, eller gjorde inte av med så mkt heter det kanske! Var iaf en mycket lyckad resa och jag hade verkligen superroligt! Vi spelade spel på kvällen i stugan, åt chips och drack bubbel! Hur mysigt som helst! På söndags morgonen tog vi en frukost på varuhuset och plockade det sista vi ville ha! Lämnade varberg, Gekås 11:10! Hemma i Stockholm 16.00! Gick smidigt och smärtfritt! 
 
Självklart blev liten sjuk när jag åkte. Sa redan i bilen att jag sovit dåligt, och att även Li sovit dåligt och vaknat och vridigt sig. Men trodde det var för jag hade resfeber! Men när jag pratade med Anton vid 7 tiden på lördagsmorgonen så hade hon feber! Min lilla tjej, typiskt att det ska hända när man inte är hemma! Väl hemma i söndags så var hon fortfarande varm och hade lite feber,..Hostan förvärrades och blev plötsligt mkt värre. Sovit dåligt sen i fredags, lördagen var hon vaken flera gånger under natten och pratade med Anton. Åkte till doktorn som fick lyssna och titta lite i halsen. Grät varje gång hon hostade och blev lite orolig då hon sovit så dåligt så många nätter samt att hon grät otröstligt. Väldigt röd i halsen, och vi fick lite hostmedicin utskrivet. Efter kvällsnattningen med medicin, spolning/sugning av näsan sov hon faktiskt bra under måndagsnatten! Hostar fortfarande, men inte alls lika mkt efter man gett lite medicin och massa vatten. I morgon ska hon få gå till dagis! Hon har ej haft feber idag och varit pigg. Jag vet ju att de ringer om de skulle vara något, så känner mig trygg. Verkar dock som att alla ungar hostar och är lite småförkylda! Hoppas det inte tar om igen nu till lucia och julen! 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0