150 års middag

Publicerat: 2012-01-08 Kl: 19:22:00 | I kategori: Allmänt


Igår kväll var vi i Täby för att fira några födelsedagar, det blev bestämt att de skulle bjudas på en god middag lagad av Anton, Micke, Mange och en kock! Det var trevligt att träffa alla, dock var inte Li på sitt bästa humör då hon nyss varit sjuk och var väääldigt mammig, men det är väl sånt man får ta när ens lilla skrota har varit sjuk, fick huuur många pussar som helst av henne, så jag är nöjd! :)


Micke fixar mat!


Mange rullar potatisar


Anton och kocken


Hungrig?


Något vi måste skaffa, en köttometer! Helt klart, perfekt kött!


Tutan leker med bollen :)


<3


"Jag vill till diiig mamma!"


Pusskalas!


"Jag vill till diiig mamma!"


Pusskalas! Jag fick säkert 10 pussar!


Mammas tjej! <3


Kocken.... lagar mat :)


Syskon kärlek!


Li är med kusin Tobbe


Oxfilé


Kockar för 1 dag!


Halstrade pilgrimsmusslor med mandelpotatis och blomkåls creme.
Romsås & körvel


Oxfilé med hemmagjorda potatiskroketer. Grillade tomater och charlottenlök.
Bearnaisé och rödvinssås.




Älskling fixar efterrätt! :)


Creme brulee

Jättegod middag! Det gjorde du bra älskling! ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0