Lång dag!

Publicerat: 2012-10-24 Kl: 21:29:32 | I kategori: Allmänt


Idag har jag jobbat 8-17 ett av mina senare arbetspass förutom kvällen. Men den dagen då Li är på dagis längst, 8-17:00 ... Det är lång tid tycker jag! Idag när ja dessutom kom 20 minuter senare än vanligt, så var det helt släkt & låst på Li´s avdelning och jag kände lite panik när ja inte visste var jag skulle gå in. Men det var öppet på avdelningen brevid, och där inne i lekrummet var hon med en fröken. Sist kvar,.. inte för att hon led utav det utan mer för att jag kände mig som den sämsta mamman i världen! .... Den gulliga fröken svarade när jag berättade om min ångest att jag inte alls skulle ha det utan att det är fler barn som är kvar längre på dagarna än vad Li är. Kändes lite bättre, men hade fortfarande ont i magen. Hur är det tänkt egentligen att man ska kunna jobba 100% egentligen? Nu jobbar ja 82,5 % tror jag och vissa dagar känner man till och med att det är för mkt! Jag vill ha fler timmar med Li och känner att hon utvecklas så himla fort att jag inte riktigt hinner med! .... Ångest till 1000!
 
Man kanske skulle söka ett jobb på ICA där arbetstimmarna är 8-15 varje dag, det hade ju varit himla toppen! Skulle säkert tjäna mer också! Jobbet som djurvårdare är inte direkt lönsamt med tanke på allt slit man gör. Men så är det väl i fler yrken kan jag tänka mig. Fast de som jobbar i affär tjänar väl på att jobba helger och OB och det är ju inte så himla roligt heller.. Märks det att jag dessutom har ångest inför den största tentan i mitt liv? Vad gör jag 2014 om jag inte har klarat av tentan? Hur ska jag hitta tiden till att plugga? ... Det är ju helt otroligt.. Då får jag kanske söka ett jobb som kassabiträde på ICA! Så man ska nog inte klaga för mkt ;) Aldrig är man nöjd!
 
Men jag ska iaf ha semester nästa vecka och då får jag vara med mitt lilla hjärta heeela veckan! Vi kommer åka till Dalarna och träffa släkt och vänner! Det behövs! Inte varit hemma på 4! månader... så det är välbehövligt! Träffa Li´s gammelmormor som jag inte gjort på hela sommarn! Kommer bli kul! Borde man kanske sätta på vinterdäcken? jag tror nästan de! ... Tänk om de blir snö under veckan så kommer man inte hem för det är glashalt ute! ...
 
Nä, nu får de vara slut på alla tankar! Dags för att lägga sig! Upp tidigt å jobba! Min gulliga kollega har tagit mitt kvällspass eftersom älskling ska ha en spelning inne i gamla stan i morgon. Så då ställde Sofia upp och böt pass med mig! Sen är det lön i morgon! Det behövs också,.. men de försvinner lika fort de med.. haha :)
 
Min fina vackra ljusstake som ja köpt på Brisak för ett tag sedan! I love!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0