Feberfri 1 dygn

Publicerat: 2012-09-16 Kl: 09:29:52 | I kategori: Allmänt


Idag har Li varit feberfri ett dygn, så skönt. Äntligen är hon tillbaka i sitt vanliga. Hon var dock lite ledsen igår när hon skulle sova i sin säng igen. Hon har fått sova med oss i tre nätter då jag har märkt att hon har behövt den närheten och kärleken. Har gått jättebra och hon har typ bott i min famn. Mysigt, men jobbigt då hon har blivit så ledsen när man endast har rest sig för att hämta något. Igår var allt som vanligt, hon var självständig och röjde runt här hemma som vanligt. Kände även då att det är dags att sova i sin egen säng igen. Så när vi hade ätit välling i soffan och jag bar in henne i sin säng så var hon ur fortare än jag hunnit ut ur rummet. Jag lyfte upp henne och stoppade tillbaka henne, pussade henne godnatt igen och gick ut. Hon kom ut igen och så höll det på i ca 5 minuter, ca 9 gånger som ja bar in henne. Satt kvar en stund utan att plocka upp henne från sängen utan strök henne över håret som ja brukar göra och pussade henne god natt. Denna gång stannade hon kvar. Jag fick känslan av att hon enbart ville testa gränsen och se om hon fick vara uppe å somna i knät eller i vår säng inatt igen. Inte att hon som tidigare nätter behövde tröst och närhet. Hon somnade och i morse kom hon vid 06:30 och hoppade upp i våran säng. Min lilla flicka! Jag tycker det är så viktigt att hon känner sig trygg i sin säng och vet att hon mer än gärna får komma in till oss under natten eller när hon vaknar. Då skulle jag aldrig gå tillbaka med henne, men just att hon faktiskt somnar i sin säng. Jag vet att hon sover 100 gånger bättre där också, så det är inte bara för principsak. Jag älskar när Li sover med oss, men det blir lätt trångt och hon snurrar som en jojo, så det är skönt om hon sover i sin säng i sitt rum. De får så lätt in dåliga vanor och rutiner och jag vill verkligen inte att hon ska bli svår att lägga. Hon har ända sen hon ut kom varit duktig på att sova, och så vill jag det ska fortsätta. 
 
 
 
Tidigare på dagen var min morbror och hans tjej Åsa här och hälsade på. Var jättetrevligt och de hade med sig lite fika. Jag åt dock ingen bulle utan åt lite glass istället. Så har fortfarande inte ätit kakor, bullar & godis ännu! Har inte vågat mig på en "ätardag" heller då jag är rädd att jag skulle börja äta onyttigt igen. Ställde mig på vågen igen i morse, mest rädd för att jag skulle gått upp mina kg igen, men det hade jag inte! Var samma siffra som innan och jag blev faktiskt lättad! Känns alltid bra när man inte gått upp de man tappat. Har ju inte kunnat träna något på över en vecka så det har varit jobbigt mentalt. I morse tog jag dock en längre tur med Gaston, inte så jag blev anfådd men en promenad helt enkelt, och det var så skönt! Halsen börjar bli lite bättre, så bäst att hålla sig lugn ett par dagar till. 
 
Idag åker vi nog in till stan för att möta upp min lillebror och hans tjej som är i storstan för shopping! Li har ju varit frisk nu i ett dygn så nu kan vi kanske lugnt åka in en sväng så hon kommer ut lite. Det är så himla fint väder också! Klarblå himmel, sol och lite kyligt! Precis som jag gillar! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0