Bristningar och inredningsfunderingar...

Publicerat: 2011-01-26 Kl: 22:11:03 | I kategori: Allmänt


Igår när jag duschade upptäckte jag en liten hög med bristningar på magen,.. Det var sjukt deppigt! Fan jag trodde jag skulle slippa de, men kan ju vara för att magen varit så spänd de senaste dagarna, växt för fort..

Efter att jag deppat ett tag över dessa bristningar så slog det mig efter att ha läst lite på familjelivs forum att det finns miljoner värre saker än lite bristningar. Där finns folk som faktiskt har förlorat sina barn och här sitter jag och lipar över några bristningar, nej jag fick så sjukt dåligt samvete! Att bebis kommer ut friskt och mår bra är allt vi kan begära, sen om jag spricker fullt ut eller får bristningar överallt, det skiter jag i!
Folk säger att även det är ett vackert minne, och så är det. Sålänge allt går som det ska måste man va glad!

För övrigt ränner det massa tankar i huvudet på mig att vi måste få "klart" alltihopa innan Pyret kommer, blir stressad och lite smått irriterad när jag anser att vi har saker som vi måste ta itu med.
Är väl säkert för att jag vill "boa" in mig innan bebis kommer. Jag vet att det finns massa tid även när bebis kommit, men det är ändå en liten ångest som ligger över mig att det är saker kvar att fixa.

Vi skulle verkligen behöva en sänggavel, och sängbord där vi kan ha lampor.
Vill ha nytt tv bord, behöver en byrå till pyrets kläder eftersom våran är proppfull.
Röjja upp i rummet där vi har allt skit, så vagn och andra prylar får plats utan att trängas med allt skit.
Sätta upp en grind mellan hallen och vardagsrummet så man slipper kompostgaller när hundarna är själva.
Ska sättas upp belysning under skåpen i köket så man ser något
Skulle behöva måla dörrlisterna i lägenheten, elementet i pyrets rum, fönsterkarmarna.
Gardiner till köket,. Få upp lite tavlor,. Införskaffa det nödvändigaste som är kvar tills bebis kommer...
Blommorna har dött i vardagrummet,.. måla om hyllan i badrummet. Å mer därtill säkert!
Å allt kostar pengar! .... Konstigt va? :)



Vi får se hur vi löser det hela! :)


Kommentarer
Postat av: sofia

bristningar är väl inte så kul, men det finn sju inget att göra, och som du säger det finns värre saker. men du läs inte på familjeliv! är det nånstans man skrämms upp är det där, håll dej borta det säger jag!! där har ju alla förlorat barn å känner tio vars barn dött osv. ush! helt sjukt är det,där vill folk bara skrämma andra.

2011-01-26 @ 22:22:42
URL: http://soffilina.blogg.se/
Postat av: kristin

Du har alldeles rätt i de du skriver, bristningar skiter man fullständigt i, och det förstår man inte försen man är gravid själv som du nu gumman, tycker du låter väldigt klok! Innan förstog jag alla som sa fy fan bristningar, men under och efter graviditet så blev jag bara irriterad, dom har inte en aning hur de är å bära å föda/ fostra de vackraste man har, kan säga bristningar är den minsta belöningen man får, finns betydligt värre saker, och vacker är du ändå!!!! Du är en klok tjej! sen flrstår hur du känner med hemmet var precis likadan, allt skulle vara klart/ städat fint m.m JAG VET ÅBGEST! !! Ni kommer fixa detta galant :-) helgen efter den 4-5 jobbar jag bara söndagen, antingen om vi ska börja med att komma ner söndag över dagen den 6? vore en mysig start, sen får vi passa in en helg :-) puss puss

2011-01-27 @ 07:32:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0